Rizeni krokovych motorku

Josef Knotek knotek
Středa Březen 17 12:08:22 CET 2004

Jeste, ze tady mame tu konferenci.
Promyslel jsem si to, a asi bude PIC16F877, 873, nebo neco podobneho
stacit. Budu muset jen najit obvod,
ktery rozsiri pocet portu PICu, neco jako drivejsi MHB8255A. Ten ale asi
bude dost pomalej.

>Ale 20MHz pro 16F877 znamena 5MIPS a to uz je docela dost.
>Navic je treba myslet i na to, ze kazdy krokovy motorek ma
>maximalni pocet pulsu, ktere muze za sekundu stihnout a to
>se jeste pri zvysovani frekvence snizuje kroutici moment.
>Tedy u beznych je tak 500 az 1000 pulsu/sec rozumna hranice.

Udelam zmenu s software. Proc toho nevyuzit, kdyz mam ten procesor ze
jo.
Proste se zvysovanim otacek se budou ubirat mikrokroky. Takovy pocet
mikrokroku
je potreba aby motorek "necukal". Na jeho hrideli bude pridelane
zrcatko, a pokud by nebylo mikrokrokovani,
tak by paprsek odrazeny od zrcadla asi moc plynuly pohyb nemel. Pokud
jde ale o vyzsi rychlosti,
neni probleme upravit software tak, aby sel motorek treba normalnim
celym krokem.

>48 signalu na 6 motorku to nechapu vubec. Nac potrebujete 8
>signalu pro kazdy motorek ? Nestacily by 4 ? Jestli se na mne
>nebudete zlobit, prosim vysvetlete mi to, zacinam byt zmaten ...
Asi to bude lepsi reseni. Spojim na L6219 I01,I11,I02,I12 dohromady, dva
budou PHASE1,2 , RC1 a RC2 nahradim standartnim RC .... a mame tri
vyvody na ovladani. Ted jsem to jen placnul, ale napad to spatnej neni.
Budu si to muset vyzkouset.

    S diky, Josef Knotek.