modem na pevnu linku 2

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 12:08:18 CET 2004

On Wed, 17 Oct 2001, Wek wrote:

> Zdravim vsetkych,
>
> ospravedlnujem sa za nepresnu formulaciu - hladam modem na _prenajatu_ pevnu linku.

Co ja vim , tak na dvoudrat jde pouzit US Robotics Courier, ted se to asi
jmenuje 3COM. Ten bude stat okolo 10kKc kus a bude dosahovat rychlost max
33600bps ale i na docela velkou vzdalenost (chodil mi na vzdalenost
CB-Vodnany). Jsou asynchronni tedy se daji pripojit na COM port u PC

Pak jsou modemy co stoji 20 az 30 kKc , ja mam konkretne RAD ASM31 ktery
je ale synchronni a dvoudrat. Umi rychlosti 2400 az 128000bps synchronne
ale neumi kompresi jako ten courier. Chodi tak na 5-6km vic ne.
Potrebujete k nemu synchronni rozhranni coz je karta do PC bratru za 15kKc.

Jsou taky Nokie 2 nebo 4 drat od 128 az 512kbps nicmene ta cena je zase
dvojnasobna oproti RADu a jsou samozrejme take synchronni. Chodi ale na
podstatne vetsi vzdalenost nez ten RAD.

Pak se jeste daji sehnat modemy na jejich jmeno si ted nezvpomenu, maji
podobne vlastnosti jako ten RAD ale maji v sobe navic integrovanou bridge
a jejich vystupni konektor je TP 10mbit, takze odpada ta potreba V35
rozhranni, daji se s tim primo spojit i mensi site kde nechodi tolik
broadcastu bez potreby routeru. Cena za kus se pohybuje podobne jakou u
tech RADu mezi 20 az 30kKc.