LASER pro seriovy prenos

Jiří Drábek drabek
Středa Březen 17 12:08:12 CET 2004

Vazeni
Plne souhlasim s tim, ze LD se nesmi nechat zhasnout.Otazka ovsem zni, cim ji tedy budit  (spinat).Z doby kdy jsem na pracovisti disponoval oscilem do nekolika set MHz si jeste pamatuji, ze i ta  nejrychlejsi TTL logika (74SXX) produkovala na 50MHz "neco" co se podobalo spise sinusovce nez obdelniku a na 100MHz to uz byla sinusovka, ktere navic klesala amplituda.Napadlo me tedy proc nevyuzit toho ze spinaci prvek (trasistor) by se mel jenom trochu vic pootevrit,kdyz ma LD "bliknout" (na pootevrenych nevysaturovanych transistotech je zalozena uzasna rychlost ECL logiky).Zkusil jsem navazat na vystup z MC10116 diferencialni zesilovac ze dvou 2N2905 (v kolektoru jednoho z nich byla LD)a i prez to,ze jsem si to napetove navrhl dost spatne (5V se ukazalo jako zalosne malo ) to slavilo docela uspech.Podarilo se mi takto prenest 50MHz.

Jirka