4x8052 a spolecna pamet

Michal tacud.pilot
Středa Březen 17 12:07:59 CET 2004

Tak mne napadlo, mam pripojeny LCD pomoci standartniho plocheho kabelu na
sbernici 8052. (Nastesti funguje bez problemu).
    Lze porovnat kapacitu kabelu a kapacitu pinu? Chtel bych vedet pri jake
delce kabelu to zacne blbnout. Spis se to bude muset zmerit, hodne to bude
zavisle na kmitoctu procesoru. Ale ne kazdy ma digital...

Michal

 ----- Original Message -----
From: "Wek" <wek@evona.sk>
To: <jimcool@oook.cz>; <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Monday, October 22, 2001 9:48 AM
Subject: Re: 4x8052 a spolecna pamet

> Zdravim.
>
> Aaaa, typicke vychytavanie duchov...
> V dnesnej dobe GHz procesorov sa dost casto podcenuju zakladne problemy...
Ale fyzika je fyzika, ta sa oklamat neda...
> 1. Na akej frekvencii idu tie procesory? Od toho zavisi presah adries voci
ALE (tCLCL-20ns, u 24MHz je to len okolo 20ns!)
> 2. Co je to "procesor je najdalej" v jednotkach SI? Pre 24MHz je vlnova
dlzka vo vzduchu cca 12m, ale v realnom prostredi sa drastic
> ky skracuje. Ak mate dlzky signalnych vodicov okolo 1/10 lambda, uz sa Vam
vodic javi ako vedenie... T.j. musite ratat s odrazmi na
> neprisposobenych koncoch (nam sa podobne stalo ked sme rozvadzali 1MHz (!)
clock po velkom LED displayi vodicom celkovej dlzky asi 4
> m, pomohlo empiricke zakoncenie kondenzatorom 27pF...).
> 3. Ako uz bolo spomenute, castokrat sa podcenuje vyznam slusneho
napajania. Ak mate 4xprocesor + cca 10x74xx a to vsetko na plne obr
> atky, mate odber okolo 1A trvalo, a v tom vselijake spicky. Ak ma privod
ku GND 1Ohm (co na univerzali nie je zriedkavost) + este ne
> jaku indukcnost k tomu, mate uz na procesoroch miesto GND pekny mismas.
> 4. pulzy na ALE by mohli vzniknut aj ako presluch zo susednych vodicov, ak
su vedene blizko seba (= viazane vedenie, alebo ak chcete
> , vzajomna kapacita a indukcnost), ale tomu by pomohlo to zatienenie,
takze to nie je ten pripad.

> Moja rada: Ak ste si isty, ze vznikaju falosne ALE pulzy, to znamena, ze
mate k dispozicii adekvatnu meraciu techniku (osciloskop).
> Takze:
> 1. GND a VCC rozviest hviezdovo z jedneho bodu HRUBYM KRATKYM vodicom ku
vsetkym obvodom.
> 2. Pri KAZDOM obvode 100nF blokovanie
> 3. Vyskusat zakoncenie ALE na OBOCH koncoch napr. tym 10k pullupom (nie je
to sice uplne koser impedancne prisposobenie, ale je to l