4x8052 a spolecna pamet

Jakub Marsik jimcool
Středa Březen 17 12:07:58 CET 2004

Dobry den,

> Prosim meril jste ten ALE nejak verohodnym zpusobem, ze je tam
> opravdu spicka napred ? Je to uplna jistota nebo odhad ?

Omlouvam se za tak pozdni reakci, ale mel jsem spoustu prace (i s
timhle) a na odpoved se nejak nedostalo. Nakonec vsechno dobre dopadlo
nebot se po spouste testu a 2 bezesnych nocich ukazalo, ze chyba je v
softwaru v 51. ja jsem to ALE ani nemeril, protoze jiz drive jsme s tim
meli problem (tam jsme to promerili dokonale), skutecne se dely chyby
pri pristupech do pameti, pomohlo predelani bastl desky do dnesni
podoby. Nyni se to projevovalo tak, ze (zjednodusene) podrizene
mikrokontrolery obcas jako by neprovedly prikaz, ktery jim poslal ten
ridici. Vse ukazovalo na to, ze je to zpusobeno tim, ze se spatne
prenese identifikace tohoto prikazu pres pamet a tudiz se tento
neprovede. Bohuzel to tak nebylo, zpusobovala to pomerne komplikovana
chyba, ktera byla vyvolana kombinaci nekolika akci po sobe v urcitem
casovani. Jiste vite, jak spatne se takoveto chyby hledaji, kor kdyz ty
casy jsou v radek mikrosekund.

> Jinak vysvetleni se sbernici a jejimi kapacitami a indukcnostmi,
> radeji uvedu priklad:
>
> Vyrobil jsem 30cm (!) dlouhou desku s AT89C51 na 12MHz
> s rovnobeznym vedenim datovych dratu a dekodovanych signalu
> pro ovladani bran a ridim tim 8 osmibit vstup. bran
> a 8 osmibit vyst. bran a k zadne chybe nedoslo - brany jsem
> si propojil vystup-vstup a zapisoval  a cetl. Vsechno OK, overoval
> jsem vzdycky vsechny vystupy, jestli mi funguje dekodovani adres.

Nase deska je "dlouha" zhruba tech 30 cm. drive (jak jsem psal) skutecne
k chybam pameti dochazelo. Odstranilo to navrzeni nove desky s lepsimi
rozvody zeme, lepsim rozmistenim pouzder, ...

> Memu kolegovi pracovalo tak 12 - 15 pouzder (dle meho odhadu)
> ve vrabcaku naprosto dokonale - alespon co jsem  na LCD videl.
> Az jsem se divil nad tim kubkem dratu - to musely byt metry !
> Taky s 51.

My tam mame pouzder 17 ;-) Jeste k dalsim odpovedim: clock je 24Mhz
spolecny pro vsechny 4 procesory (externi oscilator). Vsechny IC maji
tesne u sebe blokovaci kondenzatory.

Diky za vsechnu pomoc!

---
Jakub Marsik @ home  > jimcool@oook.cz <