Programovani In-Circuit a seriovy kanal u PICu

Jiri Bezstarosti jiri
Středa Březen 17 12:07:57 CET 2004

Zdravim.

PIKprog bohuzel mi nic nerika. Ale v predchozim dotazu
jste se take zminil o tom, ze deska je pod napetim a pripojite
programator pres programovaci piny + napajeni. Nespojujete
doufam napajeni desky natvrdo s napajenim z toho programatoru ?
Tedy +5V do jinych +5V.  Nevim co v nich je jako stabilizator,
ale urcite nebudou ty dve napeti uplne stejna, tak to z programatoru
by nebylo potreba, staci 13V pro Vpp, +5V doda deska.

>To nechapu. Vystupy z programatoru? Jaky vstup?
Toho si nevsimejte, pokud si programatory nedelate sam, nema vyznam.

Napada mne jeste, ze pokud jak se zde nekdo zminoval jsou vystupy
toho programatoru hodne mekke, mohou pripojene vstupy displaye
treba diky kapacitam tech vstupu nevhodne ovlivnit programovani.

Ale napada mne jeste jedna hrisna myslenka. Jak je to s pinem displaye
ovladajicim cteni/zapis, tedy R/W ? Pokud totiz poslete pomoci /MCLR PIC
do resetu, zacnou se vsechny brany chovat jako vstupy a tak co je na dratu
R/W neni definovano a tak display muze klidne data vysilat a tedy prebijet
ony urovne z programatoru a zbytek uz asi neni treba ani domyslet. Samo,
ze to neni jen vec toho jednoho dratu R/W ale i E - berte to jen jako pokus
o nasmerovani. Proste pokud jste R/W pouzil jako ovladany z PICu, pak je
treba ho osetrit tak, aby pri vysoke impedanci pripojenych pinu PICu k
diplayi
nezacal display dodavat nechte data proti programatoru.

>LVP? Jaky je rozdil mezi ICSP a LVP - resp. co je tak zajimavyho na tom, ze
>je to Low Voltage?

LVP znamena ze se PIC programuje bez 13V Vpp, ale jen s 5V a je to nutne
do nej zapsat - lze jen u nekterych PIC. Pak programator pro programovani v
desce
(ICSP se u Microchipu rika tomu programovani v desce) nemusi umet tech
13V, coz je nekdy pohodlne. Urcite je ale lepsi mit programator plnokrevny,
pokud to situace alespon trochu dovoluje, protoze pak jim naprogramujete i
PIC
do tohoto rezimu (LVP) neprepnuty, jen je treba si radeji vzdy pin
ovladajici
toto nizkonapetove programovani pridrzet k zemi pres kus odporu, kdyby prave
v tom LVP rezimu nastaveny byl :-).

A s tim tahanim seriove linky. Proste si ten MAX232 dejte primo k PICu a
tahejte
RS232 tou linkou, no a do PC pak jdou urovne RS232 coz sedi - pokud staci
jeden smer, staci taky jeden drat z RS232 no a stineni (kdyz PC ovlada ten
PIC,
tak TXD z PC dlouhym dratem do MAX232 a z nej do RX PICu. (RXD na PC a TX na
PICu
se zkratka nepouziji, kdyz stejne druhy smer nechcete, ale je docela skoda
obema smery nekomunikovat, alespon z hlediska zabezpeceni spravneho prenosu
dat).
Jen pro jednosmer a jeste ve smeru RS232 -> CMOS neni ani MAX232 potreba,
staci kus diody, par odporu a tranzistor pro otoceni urovne, nebo jeste lepe
kus optoclenu.
RS232 prece neznamena nutnost pouzit vsechny draty, staci ty co potrebujete.

--
Jiri Bezstarosti

-----P?vodn? zpr?va-----
Od: Luk?? K. <hradlo@atlas.cz>
Komu: hw-news@list.gin.cz <hw-news@list.gin.cz>
Datum: 29. ??jna 2001 22:20
P?edm?t: RE: Programovani In-Circuit a seriovy kanal u PICu