Kompresor dynamiky z MA151 (ICNR)

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 12:07:51 CET 2004

Zda se Martine, ze to nebudes mit lehke si vzit pouceni z vice protichudnych
nazoru.
Aby jsi to mel jeste o trochu tezsi, pridam par dalsich zkusenosti:
- RS232 ISP je velka vyhoda v tom, ze nemusis stavet programator, prakticky
to nema nevyhody, krome dvou - rychlost a obsazeni portu pri ladeni. Pokud
budes programovat velky jednocip po 9600bps lince, tak to bude chvilku
trvat, podobne na to musis dat pozor pri ladeni, snadno prehltis linku debug
informacemi. Stavba je take snazsi o to, ze nemusis delat specialni
rozhranni pro programovani (uspora casu a penez). Nechapu poznamku Jirky, ze
async ISP je nespolehlive - mel by to vysvetlit. ISP algoritmy jsou zalozeny
na JTAG (ten ale nebezi na bezne async lince) nebo proprietnim protokolu,
ktery ma zabezpeceni - navic muzes provest verify.
- HW emulator. Napada me pouze jedno pouziti - dohledani HW hazardu nebo
chyby HW navrhare. Pro navrh SW neni s vyjimkou RTOS potreba. Vystacis si s
dobrym debugerem a SW simulatorem, oboje je lepsi a rychlejsi, navic
vetsinou zdarma a s vetsim komfortem.
- PIC. Jsou to dobry rychly levny procesory. Napsal jsem v nich spoustu
aplikaci, ale nemam je rad. Jsou zaludny jak zenska (a tvrdi to vetsina lidi
co znam), snadno udelas chybu v kodu diky ne moc povedenemu assembleru
(pojmenovani instrukci a stavbe parametru). Levne PICy budes jiste
programovat v assembleru, ale mas dost sanci sehnat hodne kodu na internetu.
Osobne pouzivam PIC vzdy, kdyz jde o vykon (v male levne aplikaci). Pokud to
je jeste malo, zvol Scenix.
- Plosny spoje. Zadratovany desky s tenkyma dratkama s izolaci nebo se
samopajitelnyl lakem jsou minulost a dnes si muzes za rozumne penize nechat
udelat i jednu desku (muzu poslat kontakty). Ma to velkou vyhodu, ze az to
vsechno uchodis, nebudes muset znovu ozivovat druhy prototyp na 'nove'
desce. Zaroven das obvodum lepsi podminky k zivotu (EMC, napajeni,
preslechy). Nehlede na spolehlivost. Postavil jsem driv desitky pokusnych
desek s hromadou dratku, svym ucelum to vyhovelo, ale dnes se to opravdu
nevyplati, je to mezikrok, ktery zere cas. Nakreslis schema (mas
dokumentaci) -> vygenerujes PCB (dalsi dokumentace) -> posles do firmy na
plosnaky a mas za tyden plosnak. Pokud si to neumis osadit, je spousta
firem, ktera ma svoje soucastky skladem a pokud mas nejaky spek obvod, tak
jim ho pribalis a za dalsi tyden mas prototyp. Firem na PCB i osazovacu je v
Cechach vic nez prace pro ne a tak je dobra konkurence a ceny.

Jarda OK1DUO.

-----P?vodn? zpr?va-----
Od: owner-hw-news@list.gin.cz [mailto:owner-hw-news@list.gin.cz]za u?ivatele
Pavel Chromy
Odesl?no: 2. listopadu 2001 11:55
Komu: 'hw-news@list.gin.cz'
P?edm?t: RE: Cim zacit ?

On Fri, 2 Nov 2001, Vorel Martin - Decin wrote:

> Dekuji vsem za pomoc.
> Jeste bych mel dve doplnujici otazky:
>
> 1. Da se s urcitou presnosti rict jaky druh mikrocipu se nejvice pouziva ?

Tezko rict, hodne rozsirene jsou 8051 a klony a to i pres svoje stari
(myslim puvodni 8051).
Moje oblibene jsou Atmel AVR, posledni dobou jsem tlacen do PIC (v praci),
kde je snad nejpouzivanejsi 16F84 s dosti (az prilis) minimalistitcnou
inst. sadou, coz muze byt nevyhoda.

> 2. Pro Jiri Bezstarosti: proc si myslite ze mam "programovani pres RS232
> bez programatoru " zapomenout ? . Ma to nejake zasadni nevyhody?

Pro rozumnou praci je to na houby - nespolehlive, ale rekl bych ze pro
prvni omakani je to naopak vyborne (temer nulova cena).
Rekl bych, ze na programatoru ani tak moc nezalezi, protoze pro profi
praci je nejlepsi mit HW emulator - vyvoj je prace, programovani cipu je
rutina, ktera se dela az na konec.