Cim zacit ?

Ing. Zdenek Hanak jr. hanak
Středa Březen 17 12:07:49 CET 2004

At 08:52 5.11.2001 +0100, you wrote:
> instrukcni sadu.
>Podla mna vacsine ludi, co na PIC presli z niecoho ineho, nevadi
>instrukcna sada ale asemblerovske pomenovania instrukcii.
>Moj SUKROMNY nazor je, ze intelovske asemblery maju este idiotskejsie
>SKRATKY ako PIC, ak je to vobec mozne.
>My sme si vo firme kvoli tomu na i80C196 (s mimochodom celkom peknou
>instrukcnou sadou) napisali vlastny asembler.
>
>Jano Waclawek
>
>PS. Odkojeny Z80 a 65C02, pani, to su PROCESORY.

Zdravim Vas,
predem upozornuji, ze vubec nemam v umyslu zacit flamewar, zajima me to z
ciste technickeho hlediska.
Co konkretne povazujete na intelovske koncepci pojmenovani za nevhodne ?
Co byste zmenil ? Z Vami uvedeno vyplyva, ze treba Z80 mela podle Vas
excelentni pojmenovani instrukci ?
Muzete uvest nejake priklady ?
Dekuji.

Ale abych se jenom neptal, zminim i svuj nazor: Muze to byt uzitecne a
prace s tim je urcite celkem jednoducha,
dokonce nepotrebujete ani psat vlastni assembler, staci neco jako makra,
cili textovy preprocesor. Kdyz ho
vytvorite dvoucestny, muzete prevadet libovolne mezi originalni i Vasi syntaxi.
Takze ucelnost je otazka miry zhodnoceni techto hledisek:

- Jak velke je nebezpeci, ze budu potrebovat pochopit nejaky kod zapsany v
originalni syntaxi a nebudu
mit zrovna zmineny preprocesor, a tudiz budu mit problem.
- Jak velke je nebezpeci, ze nekdo bude stat pred opacnym problemem, tedy
bude nucen cist
kod v me syntaxi a nebude mit preprocesor.
- Jak moc se zvysi moje produktivita, kdyz budu pouzivat svou upravenou
syntaxi.
- Kolik casu mi zabere vytvorit vlastni preprocesor a pravidla pro nej.

Z. Hanak jr.