Moduly SEA Praha 433 MHz - Ako na ne?

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 12:07:48 CET 2004

To chapem. Podla katalogu umoznuje vysielac max. 4 kHz, prijimac max 2kHz.
Myslim ze to ale dodrzujem (teraz to skusam budit z oscilatora, perioda asi
1300 mikrosec. Po pripojeni osciloskopu vznika nasledujuca situacia:

Moduly mam na nepajivom poli asi 10 cm od seba. Na vstupe je budiaci signal.
Antena je kus dratu, dlhy 10 cm. (Dipol na 433,92 MHz by bol asi 34 cm, teda
dlzka anteny idealna asi 17 cm - chapem to spravne?). Na vystupe dostavam
podobny obdlznikovy signal - akurat fazovo posunuty. Potial vsetko chapem.

Akurat, ze obcas sa mi vystupny signal rozsype a zmeni sa na nahodny (?) sum
a chvilu (mozno 10-15sekund) trva, kym zase vylezie rozumny signal.

Co potrebujem:

Potrebujem s tym postavit datovy prenos, half duplex, v co najvacsej
rychlosti (pravdepodobne okolo 2000 Bd). Dosah co najvacsi, cim sa mysli
dosah v ramci miestnosti, ak bude viac nevadi). Pouzitie: autonomny robot.

Presiel som v archive vsetky prispevky, ktore sa tykaju pouzitia tychto
modulov a nasiel som tam zmienku o modulacii Manchester. Tusim, o co v tej
modulacii ide, ale nechapem, naco ju tam treba ,,,

Este jedna vec:

Ako mam chapat pojem Bd (baud?) Je to pocet zmien signalu za sekundu?
Ospravedlnujem sa za hlupu otazku, ale moju ucebnicu o prenose signalov mam
momentalne velmi daleko.

Dakujem

Matus