Cim zacit ?

Pavel Brychta pavel.brychta
Středa Březen 17 12:07:47 CET 2004

Ja bych jenom rekl, ze tohle jsou skutecne prkotiny. Co mi vadi je napr.
skutecnost, ze Z80/8080 ma LSB prvni (big endian snad??) a 8051 ma MSB prvni
(little endian snad, nebo naopak....) a pritom je to od jednoho vyrobce.....
Jeste jsem nevidel vec, ktera by se ve verzi 2.0 markantne nelisila od verze
1.0 takze tohle bych jaksi prominul.

----- Original Message -----
From: "Wek" <wek@evona.sk>
To: <hanak@spsuh.hiedu.cz>; <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Monday, November 05, 2001 2:40 PM
Subject: RE: Cim zacit ?

> Samozrejme vsetko co nasleduje je moj osobny nazor na zaklade mojich
osobnych skusenosti a nikomu ho nechcem vnucovat atd.

> Uz aj to, ze intel NEMA v tomto koncepciu. Robil som/robim s 8080, '51 a
'196, a rozdiely su prinajmensom znervoznujuce. Jasne, ze s
> u to aj rozdielne procesory, ale aj podobne instrukcie su pomenovane
rozdielne. Priklad: odcitanie s prenosom je u Z80 SBC (a ak sa
> dobre pamatam, tak aj u i8080), u '51 SUBB (zrazu bolo treba nazvat prenos
Borrow miesto Carry) a u '196 SUBC (pricom SUBB tu znamen
> a odcitanie byte bez prenosu). Rozdiel je naoko nepatrny, ale ak je clovek
nuteny robit v 2 a viac procesoroch (co som), minimalne t
> o matie.
> ... no a jedna vec mi na inteli STRASNE vadi (a v tom su vytrvalo
systematicki, tak ako aj anglicania v davani veci na opacnu stran
> u), a tou je postfix h pre hexa (vratane nutnosti davat 0 pred A0-FF, co
pri prefixe je samozrejme zbytocne).