Cim zacit ? otazka zacatecnika

Jakub Slajs xslajsj
Středa Březen 17 12:07:39 CET 2004

> vylozene *blbe*, tak prumerny vysledny, dobre napsany, kod (nezavisly na
> periferiich) bude na vsech jadrech stejneho razeni (napr. 8 bitu) podobne
> dlouhy a podobne rychly (pri ekvivalentnim nataktovani). (Prosim nekamenujte
> mne, ze ten je o 10% delsi nez onen, myslim to v principu - v 1k 8-mi
> bitovych intrukci je ulozeno 'podobne' mnozstvi informace a proto i vysledek
> by nemel byt az tak prilis odlisny.)

Nemate tak docela pravdu. Problem je v tom ze i kdyz je procesor 8-bitovy tak
to jeste neznamena ze instrukce maji 8 bitu (ruznou datovou a instrukcni sirku
umoznuje harwardska architektura). Napr.:
x51 - instrukce 8 bitu (proto neni problem pripojit externi pamet instrukci)
PIC16.. - instrukce 14 bitu (proto to strankovani pameti)
AVR - instrukce 16 bitu

To ze jsou nektere operandy soucasti instrukce pak umozni rychlejsi provadeni
(srovnavat delku kodu musite na slova a nikoli byty). Dale nektera jadra
umoznuji provadet aritmeticke operace pouze s akumulatorem jina pak s
libovolnymi registry no a v neposledni rade takt jadra muze byt odvozen primo
od kmitoctu oscilatoru nebo rozfazovan do nekolika kroku (4..12).

Jinymi slovy vetsinu beznych uloh zvladne kterykoli v soucasnosti nabizenych
procesoru (kazdy sahne po tom co umi) a pokud ma nekdo specialni pozadavky (dva
UARTy 80C320, nekolik casovacu H8, fuzzy 68HC12, ...) tak je nastesti z ceho
vybirat.

J.S.