[OT] Digi Foto/rozlisenie

Jakub Šerých serych
Středa Březen 17 12:07:36 CET 2004


S tou pravidelnosti nafocenych pixelu mate vicemene pravdu, ale
nesouhlasim s tim, ze neexistuji techniky, jak to znepravidelnit.
Dokonce ta technika je velmi zajimava, protoze umoznuje velmi kvalitne
VYRAZNE ZVYSIT rozliseni obrazku, pri zachovani velikosti jeho souboru.
Nazyva se to fraktalni komprese. Laicky receno spociva v nalezeni
takovych rovnic pro tvorbu fraktalniho obrazku, aby  vyslednym
fraktalnim obrazkem byl prave Vas zakomprimovany obrazek. Ve skutecnosti
je to zrejme velmi nabouchana matematika. Vysledky jsou fascinujici viz
napr. http://www.altamira-group.com/

Jakub Serych



-----Original Message-----
From: Wek [mailto:wek@evona.sk]
Sent: Friday, November 09, 2001 7:51 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: RE: Re[2]: [OT] Digi Foto/rozlisenie


Som sice absolutny laik, ale podla mna na klasickom filme pre
subjektivne pozorovanie zvysuje "prijemnost" obrazu aj to, ze su zrna
usporiadane nahodne na rozdiel od fotaku (a zrejme sa aj ciastocne
prekryvaju). U digitalu vznikaju pri velkych rozliseniach (a vyso
kej kvalite) vdaka pravidelnemu usporiadaniu pixelov rozne moire efekty
(podobne ako u PC monitorov). To zvysuje skore pre klasicky
film aj pri rovnakom pocte zrn vs. pixelov. (Podobne je to aj u
premietaneho filmu vs. TV, kde este prispieva aj zmena nahodnosti zr
n z policka na policko co subjektivne vyvolava dojem este vacsieho
rozlisenia - kvoli tomuto na klasicky film v kine ziadna digi pre
mietacka nebude mat najblizsich XXX rokov).





Další informace o konferenci Hw-list