[OT] Digi Foto

Pavel Chromy mac
Středa Březen 17 12:07:35 CET 2004

On Fri, 9 Nov 2001, Wek wrote:

> Moze mi niekto vysvetlit, preco by rozmerovo velky snimac mal byt vyhodou?
> Ja som si myslel, ze vyhoda chipu mensieho ako filmove policko je mensi priemer optiky pre rovnaku svetelnost => lacnejsie+presnejsi
> e vybrusene (=>mensie skreslenie). Ci sa mylim?

Protoze zadna cocka neni perfektni a nedokaze prenest obraz bez
zkresleni/rozmazani na cidlo napr. velikosti hlavicky od sirek.

Jestlize by mel senzor 5x5 mm, a rozliseni 1000 pixelu v kazdem smeru, pak
pak ma jeden pixel 5 um (mikrometru), coz je, pokud se nemylim pouze cca
10-ti nasobek vlnove delky svetla (cca 500 nm) !
A to uz je dost na hrane, ne?

Doufam, ze jsem neudelal ve vypoctu chybu v radove carce, vychazi to
az prekvapive tesne.

     Pavel Chromy