Schema vstupu modemu

Egon hv-news
Středa Březen 17 12:07:34 CET 2004

Zdravim.

Pro seriozni vyrobek bych pretaktovani nepouzil !
Nikdy totiz nevite, kdy to sekne chybu.

Na druhou stranu muj citac s AT89C51-20MHz beha s xtal.
oscilatorem 24MHz cely svuj zivot naprosto bez chyb a pracuje
uz leta i kdyz je v provozu pod napetim jen tak, jak se citac
bezne pouziva, tedy vetsinu zivota je bez napajeni.
Je tedy jeste nutne zvazit, co muze chyba zpusobit. Kdyz
zacne muj citac ukazovat zmatene znaky, nic se nestane,
ale kdyz to date treba do robota pro likvidaci vybusnin
(ted mne zrovna nic lepsiho nenapadlo), pak to muze fakt
udelat hromady skody. Je tedy pretaktovani vice nez rozumne
uvazit.

Ale to vsechno si asi sam uvedomujete.

Pak je tady jeste jedna vec. Pokud se Vam povede zajistit
na taktovani pomer H a L urovne co nejlepe 1:1 a co nejstrmejsi
hrany, pak pujde pretaktovat o vice. Tady asi lezi rezervy.
Kdyz to bude presne pul na pul a hrany co nejstrmejsi,
dosahnete delsi doby v kazde urovni a tim i pouzitelnost
vyssi frekvence. Podival bych se tedy na nejhorsi mozne parametry
oscilatoru, pri nich to musi jet na uvedene frekvenci. No a pak si
zmerit skutecne parametry oscilatoru a hned se uvidi, kolik mate
rezervu, ktera je bezpecna tak, ze jste vlastne jeste jaksi in, i kdyz
je treba si take urcit, co lze za ono in povazovat :-).
Takto tedy mym selskym rozborem dost zjednodusena teorie,
ale uvazime-li, ze nekde se akceptuji i oscilatory, kde je doba
nabehu a sestupu kolem 20ns a pozaduje se H a L stav na min. 15ns,
pak tam jiste rezervy jsou i kdyz asi ne do souctu f=1/(15ns+15ns).
(Myslim takove parametry ma AT89C51, ale bez zaruky).
Parametr, ktery pretaktovanim jiste nesplnite je perioda hodin.

--
Jiri Bezstarosti

-----P?vodn? zpr?va-----