Re(2x): Skener na film.

Vaclav Kadoun wendy
Středa Březen 17 12:07:24 CET 2004

On Tue, 13 Nov 2001 havraj1.edu@mail.cez.cz wrote:

> Asi tomu moc nerozumim. Jake svetlo budu sbirat tam kde neni negativ.
> Svetelna trubice se pohybuje soucasne se snimacem (rada cidel s hustotou
> 300 kousku na palec a vice) a osvetluje vzdy jen snimane misto (prouzek o
> ruzmerech cca 210mm x 1/300palce a prilehle okoli).

Musite ten adapter polozit rovnobezne s delkou osvetlovaci vybojky
(neboli kolmo na smer jejiho pohybu), pak se "obrazne receno" odrazi
svetlo z jedne pulky adapteru, kde neni negativ pres zrcatko a skrz
druhou pulku s negativem na CCD snimac.

> A kdyz na plotnu naskladam cely film (6 prouzku po 6ti snimcich) tak je
> tato metoda asi uplne nadraka, ne!?

Zmineny odrazovy adapter je, pokud vim, urcen pouze pro jedno policko
filmu nebo diapozitivu.

Takto jsem to zkousel se scannerem HP?? a originalnim hranolem taky od HP.
K porovnani jsem mel specialni scanner na negativy Minolta Dimage?? a
kvalita se neda vubec srovnavat. Zakoncil bych to konstatovanim, ze
odrazny hranol skutecne funguje, ale na archivaci starsich negativu do PC
to opravdu neni... :)

S pozdravem
Vaclav Kadoun