Regulovatelny zdroj

Peter Bosnak peter
Středa Březen 17 12:07:18 CET 2004

 Dobry den.

 Zalezi na tom,co Vam v 723 odchadza. Moja skusenost je,ze odchadza
tranzistor,ktory zatvara vystup.Nemam po ruke schema 723 ale je to
tranzistor,ktory ma vyvedene vsetky elektrody a je pripojeny do baze
vystupneho tranzistoru.Vzhladom na to,ze ma vyvedene vsetky elektrody,da sa
nahradit externym tranzistorom.Ja som automaticky pri navrhu plosaku
pocital s pripadnym zapojenim tohoto ext.tranzistoru (Takmer lubovolny
NPN).Potom,ked odide ten interny (vacsinou je preruseny),zapojim do
pripravenych dier externy.
 Moja skusenost je,ze sa nevyplati ani zartom skratovat vystup
zdroja,pretoze necakane odchadza uvedeny interny tranzistor.Obcas pomoze
zapojit do serie s bazou maly odpor (cca 100 ohm).
 723 je tiez citliva na dlhe vodice (cca nad 15 cm).Kmita potom na roznych
frekvenciach,pri roznom nastaveni vyst. napatia a prudu,co sa vacsinou
nepostrehne a zdroj zahadne odchadza.
 Je fakt,ze niektore zdroje s 723 odchadzaju tak,ze su nepouzitelne a zasa
niektore funguju bez problemov.
 Ja som na zaklade tychto skusenosti prestal 723 pouzivat. Posledny
regulovatelny zdroj,ktory sa mi osvedcil je bez int.obvodu,osadeny len
tranzistormi.Perfektne funguje regulacia napatia od nuly aj prudove
obmedzenie.Pritom je pomerne jednoduchy.Jeho schema bola uverejnena v zltom
AR asi pred rokom. Ak by ste mali zaujem,tak behom par dni by som Vam mohol
zistit cislo.

                                                             Peter
---
Odchadzajuca sprava neobsahuje virusy.
Skontrolovane antivirusovym systemom AVG (http://www.grisoft.cz).
Verzia: 6.0.281 / Virusova databaza: 149 - datum vydania: 18.9.2001