MainBoar a velky disk

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 12:07:18 CET 2004

Nekdy se lze dokonce obejit i bez druheho disku, kdy
bios presvedcite, ze disk je napriklad jen 2 G a rucne
mu nastavite CHS tak, ze ma spravny pocet sektoru na stopu,
spravny pocet hlav, ale maly pocet stop. Potom normalne
nainstalujete OS (Linux, NT, 2k, XP, nikoli ovsem 98).
Vznika tim ale jiste riziko, ze pokud se rozhodnete OS
preinstalovat a na disku je jiz vice dat, muze se po instalaci
treba NTLDR, nebo jiny soubor potrebny pred detekci ocitnout
nad hranici nastavenou v biosu. Na druhou stranu duvodem
preinstalovani byva obvykle jen zakoupeni vetsiho disku,
takze se zas instaluje do prazdneho a data kopiruji potom...
(nebo si disk muzete rozdelit na malou a velkou partition)
Pavel Hudecek