odolnost LPT

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 12:07:11 CET 2004

Odolnost LPT je ruzna: Kdyz napriklad jedno dite z meho el.
krouzku pripojilo bez odporu LED na LPT meho notebooku,
ozvala se rana a odletela vrchni cast pouzdra diody:-))
Druhym extremem asi bude port, ktery jsem opravoval
a jeho majitel tvrdil, ze jej znicil statickou elektrinou...

Co se tyka prenosu dat, je nutno si zejmena davat pozor
na rozdil napeti, zejmena pokud jsou pocitace zapojeny
do rozdilnych zasuvek ve dvouvodicove soustave. Kdyz
si potom nekdo treba ve treti zasuvce zapne rychlovarnou konvici,
je vysledek zarucen... Konkretne kombinace s rychlovarnou
konvici je v tomto ohledu jiz nekolikrat "uspesne vyzkousena".
Jednou to odnesl nejen MB, ale i HD a zdroj.

Predpokladam, ze prenos bude asi s notebookem a tam
se tohoto problemu opravdu obavat nemusite. Chcete-li
mit vetsi jistotu, tak ho pred spojenim vypojte ze zasuvky
a nechte po dobu spojeni bezet z baterie.

Jeste je tu riziko, ze v dobe spojovani bude na nekterych
vyvodech opacna uroven, nez na druhe strane. Pokud
bude ovsem alespon jeden z portu nastaven jako obousmerny
(bude mit log. 1 pres odpory), nemusite se obavat.

Mala perlicka na konec: V nekterych priruckach tvrdi,
ze je nutno zapojovat vypnutou tiskarnu do zapnuteho PC,
v jinych doporucuji opak. - Obe kombinace jsou vysoce
rizikove, nebot se muze snadno stat, ze cela 5voltova cast
vypnuteho zarizeni se bude chtit napajet pres ochrane
diody sveho portu a tak ho snadno pretizi...
(proto take nove tiskarny nemaji sitovy vypinac, ale vypina se
jen napajeni vykonovych obvodu)
Pavel Hudecek