Siemens

BJoe Bjoe
Středa Březen 17 12:07:08 CET 2004

On Wed, 21 Nov 2001, Jindrich Vidensky wrote:

> Ahojte!
>
> Mam jednu hlupu otazku. Okrem nej mam
> dve 8W UV ziarivky a jednu tlmivku 20W.
> Ako sa zapaja jedna ziarivka, je mi jasne.
> Ale ako zapojit dve? Seriovo a kazda
> vlastny starter?

Tak. Mam doma jednu takovou kombinaci, ale staci starsi zarivky nebo horsi
startery (prip na vic wattu) a uz to hrozne blbe zapaluje. Ono to pro
zapaleni potrebuje aby oba startery cvakly soucasne a aby ty zarivky
naskocily soucasne.

> Keby som zapojil len jednu ziarivku, znizim
> jej zivotnost, alebo riskujem aj znicenie?

Myslim ze bude svitit jak zjednana :-) - nez zhasne :-( . Ta tlumivka
urcuje proud obvodem pri urcitem napeti. Kdyz tam date misto dvou zarivek
jednu, napeti na tlumivce bude vyssi a tedy i proud obvodem a vykon na
zarivce. Jak moc ji to ublizi tezko soudit.