baterky v mobilu; modem

Vena Kovar vkovar
Středa Březen 17 12:06:49 CET 2004

> Preji dobry den
> Nekde jsem cetl, ze v takovych pripadech pomuze pripojeni kondenzatoru
> co nejvetsi kapacity paralelne k akumulatoru v telefonu (pokud se tam
> vejde).
> Ten by mel pokryt prave ty proudove spicky. Sam jsem to nezkousel
> ale zni to logicky.

Ma to logiku a osobne jsem to uspesne pouzival u stareho Dancalla (2711)
nekolik mesicu. Klidne mohl slouzit i dele, ale naskytl se jiny mobil. Ma to
realne vysledky, pokud je akumulator funkcni, ale starsi a mobil je z low
end kategorie, ktera nema vetsinou zadnou nabojovou pumpu pro efektivni
vyuziti cele kapacity akumulatoru. Typicky prave Dancall 27X1, Philips Fizz,
v dnesni dobe mozna Eric 1018, apod.
Varuju pred uzitim tohoto postupu u LiON akumulatoru. U nich z duvodu
vestavene elektroniky se neda vliv pripojeneho kondenzatoru nijak odhadnout
a muze mozna vest az ke zniceni akumulatoru...

Doporucuju samozrejme co nejvetsi kapacitu a co nejmensi impedanci privodu k
mobilu:-)

BTW ma nekdo predstavu, jestli by se nedal pouzit tzv.supercapacitor ? Mam
obavy z velkeho vnitrniho odporu, ale jinak by to mohlo byt zajimave.

Vena Kovar