nove vyrobky

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:06:44 CET 2004

podle meho:
aku nejvic nici prebijeni a pod-vybijeni
u obycejnych (levnych) aku jsem se casto setkal s tim, ze jednotlive clanky v akupacku se vyrazne lisi v parametrech
je jasne, ze standardni vybijecky/nabijecky, ktere hlidaji napeti nebo teplotu glogalne se asi dopousteji zverstev na tech odlisnych clancich - a jeden spatny clanek znamena spatny akupack

zaver:
ja se chystam (uz asi rok :-) stavet nabijecku s "individualnim" pristupem - kazdy clanek bude mit svuj nabijec
pokud se vam ten napad libi, ale vas akupack ma jen dva vyvody, da se to samozrejme resit vyvedenim jednotlivych clanku na konektor (od toho jsme bastliri, ztraty zaruky se nebojime :-)

automodelari to pry tak bezne delaji (nabijeji proudem 3C a podobne divociny)

dotaz: (uz po nekolikate) vi nekdo (duveryhodne :-) kolik muzu do NiMH aku pustit trvale, aniz bych mu ublizoval?
proc to chci: protoze bych mel jistotu, ze jsou vsechny clanky plne nabite (napriklad 60x 0.03C)

jezek
  ----- Original Message -----
  From: buchta
  To: hw-news
  Sent: Tuesday, November 27, 2001 9:30 AM
  Subject: NiMh provoz

  Zdravim
  Nedavno zde probehla diskuze o rezimu provozu NiCd a NiMh aku, nepostrehnul jsem ale jednoznacny zaver. Pokud ma nekdo zkusenosti, pak bych rad zjistil, za jakych podminek se nejvice prodlouzi zivotnost aku NiMh v notebooku. (spotreba je cca 0.5C) Tzn. jestli:

  - zcela vybijet a nabijet
  - zda a jak moc vadi obcasne/stale neuplne vybijeni
  - zda vadi preruseni nabijeni (a pripadne vybiti z tohoto stavu)
  - Zda je lepsi nabijet vypnuty (cca 0.5C) nebo pri zapnutem (cca 0.2C)
  - Pokud je aku nabit, pak jsem si vsiml ze pri pripojeni do site vzdy nabiji nekolik minut, nez na to prijde. Vadi to ?
  - Odejde driv "casem" nebo poctem cyklu (tzn. jestli ma cenu setrit cykly, nebo jestli za ~2 roky se stejne vyhodi)?
  - kdy zacne rapidne klesat kapacita (pocet cyklu nebo cas)?

  Predem diky za kazdou informaci, myslim ze to bude zajimat vice ucastniku.