Demagnetizace obrazovky

Boris Wolfgang Dobak bwd1
Středa Březen 17 12:06:43 CET 2004

"Ing. Locker Martin" wrote:

> Prominte, ale PTC je opravdu termistor s pozitivni charakteristikou
> teplota-odpor (s rostouci teplotou roste odpor).

 Sorry, dlho nepracujem s ceskoslovenskou
terminologiou, tak som uz zabudol tie vyrazy, ktore sa
tu kedysi pouzivali. V nemecky hovoriacich krajinach sa
slovo termistor vobec nepouziva (aspon ja som sa s nim
za poslednych jedenast rokov nestretol) a na jeho
oznacenie sa pouziva vyraz NTC, alebo PTC, co znamena
Negative (Positive) Temperature Coefficient. A ako som
prave nasiel v jednej starsej ceskej knihe, PTC sa
naozaj v cestine (slovencine) oznacuje ako pozistor.

 Takze som vsetko este celkom nezabudol.

--
b w d