Ovladani LCD displeje

milan.klesa@ct.cz milan.klesa
Středa Březen 17 12:02:30 CET 2004

Zdravim,

jo to vim, cekam na zacatku minimalne 40ms,

>Pokud mate v systemu napetovy supervisor obvod, ktery
>generuje reset, je to OK. Mate pomerne presne dan
to nemam, je to jen takova bastl deska, na ktere se ucim zaklady

>Cas cekani po dokonceni nabehu Ucc pro displej
>do zapoceti inicializacni sekvence je minimalne
>tusim kolem 20ms.
>Zkuste vas problem proverit v teto oblasti.
Kazdopadne uz jsem na to prisel, samozrejme byla chyba v inicializaci,
stacilo si poradne jeste jednou prostudovat ten datasheet.
Chyba byla v tom, ze prvni LCD displej ktery jsem mel,
mel na sobe svab s oznacenim KUneco, podle toho datasheetu jsem si
udelal rutinky nicmene druhy dislej ktery se mi dostal do ruk
mel uz HD44780A00 ale jinak byl stejny jako ten prvni
a chodil ok, takze jsem si v datasheetu uz jen tak letmo
zkouk jestli se ovlada stejne. Kazdopadne jsem ted prisel
jeste k jednomu displeji s tim HD... a ten uz blbnul,
chyba byla v tom ze na zacatku se mu posle inicializace
pro 4bitovy rezim je to binarne nibble '0010'
a pak je potreba pockat cca 4ms, nez budu pokracovat
prikazem nastaveni funkce, docela me to zarazilo,
ze ten displej predtim ac se stejnym IO to nepotreboval.
Kazdopadne ted co jsem tu inicializaci opravil chodi
oba displeje v pohode. Diky za kopance spravnym smerem,
myslel jsem ze neco delam blbe a delam :-D

ByE milan
Motto dne: "Selze-li vsechno, precti si navod..."