Algoritmus - plovoci prumer

Pavel Krejci pk.rejci
Středa Březen 17 12:02:28 CET 2004

> Dobry den,
> potreboval bych v 51ce pocitat plovouci prumer tak z deseti nebo lepe
> dvaceti sestnactibitovych cisel. Mate nekdo poneti o nejakem algoritmu,
> ktery by nepotreboval drzet vsechny vzorky z nichz se pocita prumer v
> pameti?

No ja bych mel, ale je treba float operace....

mi[n]=lambda*mi[n-1]+(1-lambda)*x[n]

mi[0]=0 - pocatecni podminka, nemusi nutne byt nula pokud
mate nejake apriorni znalosti signalu.
lambda - koeficient zapominani, cim vetsi, tim vice vzorku "pamatuje"
v praxi kolem 0.9 a vice. Zkuste si nejakou simulaci v matlabu nebo podobnem
a uvidite.
Samozrejme mi je str. hodnota a x je signal.

P.K.