spinani

David Belohrad belohrad
Středa Březen 17 12:02:15 CET 2004

delal jsem presne to same do jedne firmy. atmel je na to zbytecne
slozity. staci stupidni 555 casovac. se schematy bohuzel nemohu slouzit.
nicmene spinac spina proti nule, takze k sepnuti pouzijte obycejny
tranzistor, pro vygenerovani spravneho pulsu 555, k jako detektor napeti
muzete pouzit napajeci zdroj celeho bazmeku. dulezite je dat si pozor,
aby v pripade ze se napajeni bazmeku _vypne_, aby to takze pri proudovem
narazu nevypnulo pocitac. a to je cela finta. ma to jednu malou vadu:
vsechno funguje na 100% az na chvili, kdy UPS da povel k vypnuti stroje
a v okamziku shutdownu se elektrina zapne. pak puls na vypnuti pocitace
misto zapnuti vygeneruje jeho vypnuti. nicmene tato situace je velmi
nepravdepodobna, kdyz vezmeme v uvahu ze UPS prumerne ceka 10minut na
odpojeni a samotne vypnuti stroje (toho co tu mame my) trva necelou
minutu.
d.