Koax na 433MHz

Ales Martinik amartinik
Středa Březen 17 12:02:07 CET 2004

Naštěstí jste amatér a neznáte přírodní zákony. Signál slábne se čtvercem
vzdálenosti od zdroje. Takže když Vy máte 100W a já 0.01W, vzdálenost od Vás
ke mému zařízení je R a ode mně k mému zařízení r, pak stejná síla signálu
je
dána rovnicí
100/R/R=0.01/r/r.
Snadno zjistíte, že r=R/100.
Pro spolehlivou činnost na FM je potřeba s/š 6dB.
Takže když budete ode mně vzdálen 20km, já si budu se svým zařízením
vzdáleným 20000/100 = 200m mně zarušíte, ale na 100m nemáte šanci a to mi
stačí.
Máte pravdu, že když budete 100m vzdálen, můj přenos půjde jen na 0.5m.
Ale naštěstí není na každých 100m amatér s nažhavenou anténou.

P.S. O tom, že vysílám se nikdy nedovíte, protože můj signál zanikne na 1km
v přírodním šumu.
Takže zůstaňte amatérem, my profesionálové si budeme NERUŠENĚ přenášet data.

Aleš Martiník

P.S. Já jsem jiný Aleš, než ten z minulého příspěvku.