Atmel vs PIC

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 12:04:48 CET 2004

Ahoj,

nechcem moc prilievat olej do ohna, ale toto mi naozaj neda...

>Delam zasadne na Atmelu 89C2051. To co nabizi PIC (rozdeleni pameti na
>banky .. fuj), to u Intelu prekonali pred cca 10 lety.

Bankovanie pamati. Pokial sa pamatam, tak verzie 51 maju 128 bytov, kde je
niekolko prvych vyhradenych pre indexove registre v bankach + stack. Pokial
vezmem klon s 256 RAM, tak na hornu polovicu musim pristupovat len cez
indexove adresovanie @Ri, inak idem na sfr. Pokial vezmem nejaky dalsi klon,
napr. C50x s 1KB RAM na cipe, tak do tejto len cez @dptr. Takze neviem ci
argument o bankovani pamati obstoji.

>Atmel nabizi dostatecnou
>hardwarovou podporu - seriova linka, citace, A/D prevodniky (nutno
>resit softwarove bez dodatecneho hardware), preruseni.

Najblizsi zrovnatelny typ PIC16F628. Seriova linka, 3 citace, 1 PWM, 2
komparatory, referencia, brown-out detect, watchdog, EEPROM 128 bytov a RAM
224 bytov. No a aby som bol uplny, tak pin MCLR (reset) sa da
prekonfigurovat na I/O a to iste plati aj pre piny krystalu OSC1,2. A to uz
nehovorim o tom, ze si mozem programovo vybrat medzi taktom 4MHz a 37kHz.

Pro orientaci -
>s Atmelem 89C2051 se da pri polovicni rychlosti (12MHz) ovladat pole
>2000 nezavislych svitivych diod rychlosti 25 snimku za vterinu
>(informacni tabule na FC Synot Stare Mesto).

Vykonavanie instrukcii: Pic 20MHz/4 = 5MHz, Atmel 24MHz/12 = 2MHz. Takze Pic
by to mal stihnut tiez.

Na druhou stranu PIC
>nabizi velkou vyhodu ve spotrebe a ve velikosti pouzdra u nejmensich
>typu - ale ta roztristenost...

Myslite stale na pamatovy priestor?

To my u Atmelu mame porad jeden typ
>(resp tri, kdyz nepocitam mutace s jinou velikosti FLASH - 89C2051 a
>89C51/2), se kterymi jde udelat asi vsechno.

Pic je stale tiez v podstate ten isty core, a urobi vsetko.

>Cena - neni o cem mluvit.

Myslim, ze ano. Onen 16f628 stoji orientacne 2,50 USD. Atmel bez watchdogu a
EEPROM je za 1,50 USD.

>Programovani - neni o cem mluvit (na to vam staci jeden 8243 /40Kč/
>pripojeny na LPT - navod mohu poskytnout).

Na Pic je ten najjednoduchsi programator trocha bizuterie za 30,- SK. A
programuje sa v aplikacii, teda nemusim stale zasuvat a vytahovat svab,
alebo si kupit SIM2051.

>A dalsi vec je hardwarova emulace. PICisti at si koupi emulator za
>nekolik desitek tisic, Atmelistum nabizim zdarma plosny spoj v Eagle
>pro
>vyrobu hardwaroveho emulatoru,  za soucastky date cca 500 Kč (staci k
>tomu Atmel 89C51, 74HC573, 62256 a jeden optoclen 6N136 a nejako to
>smeti za 30 Kč). Komunikace je po seriovem kabelu pomoci ctyr zil.
>Zarizeni funguje ve trech exemplarich nekolik let a pokud by byl
>zajem, pripravim a poskytnu dokumentaci pro oziveni a detailni
>informace o omezenich a vlastnostech emulatoru.

Pan Mike Fredko ma na svojej stranke navod na jednoduchy emulator. Treba na
to akurat jednu naprogramovanu 16F877, max232, 7805 a mozete emulovat o
stosest.

A.