Atmel vs PIC

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 12:04:45 CET 2004

Ahojte,

> [...]

>a spol. a udelam to tak, aby to jelo na 2000%. Ale je mozne, ze PIC
>nabizi tyto hodnoty vetsi (a tim i lepsi) - to jsem neporovnaval.
>Musite ale sam uznat, ze navrhnout obvod s PICem nebo s Atmelem je s
>hlediska ochrany pred vnejsimi destrukcnimi vlivy uplne stejny
>problem - v konecnem dusledku je to jen otazka "hodnot pasivnich
>soucastek". V zadnem pripade to neni kategoricky rozdil, napr. ze u
>PICu nemusim mit nic a u Atmelu oddelovaci optoclen nebo rele na
>kazdem vyvodu a k tomu jeste hodne dobre filtrovany zdroj s

Problem to zacne byt az vtedy, ked sa zacnu robit vacsie serie, napr. tak 50
000ks. To potom pride za Vami ekonom, ktoreho zaujima akurat to, ze moze
usetrit na 1 suciastke povedzme 20 halierov, co v tomto konkretnom pripade
bude 10 000,-. Samozrejme nasekat vsade ochrany, kde to len ide, to vie
urobit kazdy trochu schopnejsi inzinier. Ale urobit to s minimom, na to
treba fachmana, ktori uz nieco vie. A v tomto pripade potom ocenite, vsetko
co Vam akymkolvek sposobom pomoze splnit limity a minimalizovat cenu, teda
napr. ze nemusite dat ako ochranu viacere prvky a staci len jeden na
spravnom mieste, ze plosak urobite tak a nie inak. A to iste plati aj pre
onen MAX, ktory ste spomenul. Okrem toho si dovolim povedat, ze dat kamsi na
plosak svab, ku ktoremu potom tahat signaly s dlzkou 15-20cm a viac, no tak
to potom s Panom Bohom... To fakt uz lepsie ho tam nedat vobec. Samozrejme
su aplikacie, kde to vsetko musi byt, ale musite na to vsetko pamatat, a aj
tam bude onen dotycny ekonom skripat zubami, hoci trochu slabsie.

>Nejak jset to nepochopil, dle mych skusenosti je na tom x51 podstatne
>hur co se tyka vlastniho vyzarovani, ale ne po strance nachylnosti na
>ruseni vnejsim polem.

Myslim si, ze tuto problematiku ovladam dost dobre. Mimochodom, viete preco
ziari x51 viac? Okrem toho, za vhodnej konstelacie hviezd uplne spolahlivo
zmazete flash. Odskusane s 2051.

>Bylo by ale zajimave se dozvedet, zda nekdo neco delal
>a behem vytvareni aplikace se se projevila takova vlastnost
>procesoru (rychlost, pamet, instrukcni sada), ktera zabranila
>nebo ztizila dalsi postup v aplikaci, nebo si po vytvoreni teto
>aplikace rekl - to bych s timto procesorem podruhe nedelal.

Ked napr. potrebujete garantovat, ze ste schopny zratat vo floating point
nejaky vyraz v istom casovom intervale, mate k dispozicii kompilatory a na
vyber viacej kontrolerov.

A.