Serial RAM + Re: Atmel vs PIC

Jiri Libra Jiri.Libra
Středa Březen 17 12:04:43 CET 2004

> Samozrejme kazdemu instrukcnimu souboru vice vyhovuje urcity druh uloh,
ale 3x vetsi spotreba pameti zrejme nepada >na vrub neefektivni instrukcni
sady PICu,  pricinu bych hledal jinde :-). Jinak musim rict, ze me se zase
programuji hure >AVRka, jsem z PICu zvykly, ze zadne registry nejsou nejak
privilegovane, takze nemusim planovat, ktere promenne kam >ulozim, abych s
nima mohl delat to, ci ono. A protoze mi to moc nejde, tak je moc
nepouzivam, tim padem se to tezko >naucim, takze mi to ani do budoucna moc
nepujde...

No, zkoumal jsem nejaky priklady pristupu k periferiim/EEPROM a tak. Asi to
nebude tak hrozne. Ale v assembleru uz programuju od dob 8080A, i286. A
teprve u AVR jsem narazil na to, ze muzu operace provadet mezi libovolnyma
registrama, ze tu neni zadny akumulator. A navic nemam k dispozici 5
registru, ale 30. To na me pusobi asi nejvic, jinak proti PIC nic nemam. A
muj odstup je zpusoben taky tim, ze netusim, jak si udelat programator. AVR
pripojim 6 dratama na paralelni port PC a je to. Lze to u PIC taky tak
jednoduse? Doufam, ze jo. A jak je to s tema  PICama s C misto F. Ty se
programujou stejne, jen to jde jen jednou? Omlouvam se za stupidni dotazy,
vim ze bych si to mohl najit, ale momentalne jsem znechucen anglictinou z
uceni do skoly, tak se me do toho nechce.

Mel bych jeste jeden dotaz. Potkal nekdo nekde nakou seriovou RAM? Seriovych
EEPROM je dost, ale hodila by se me RAM. Potrebuju rychly zapis. A malo
nozicek.

Diky moc
Jirka