dos & joliet format

Michal Grunt michal.grunt
Středa Březen 17 12:04:36 CET 2004

Aby to nebylo tak uplne mimo ramec teto konference tak se nejdrive
zeptam zda existuje neco jako je ISA stromecek, ale na PCI... chapu ze
to asi nepujde rozvetvit, ale stacila by me jenom redukce z vertikalni
polohy na horizontalni (takove eLko...) ale asi budu potrebovat jak
doprava tak doleva. Dik

A ted presvedcovaci cast proc je Linux na MP3 player lepsi nez DOS
(pro ty co nestaveji MP3 prehravac na bazi PC tak to nemusite cist):

Ja ted taky delam MP3 player na bazi PC a Linuxu a muzu ti rict
ze o Linuxu nemam ani paru (krome dvou instalaci, jedno kompilovani
jadra a jedna kompilace programu na TV Capture98 - ktera pod x-windows
chodila perfektne). Ted jsem si stahnul PDFka Linux Dokumentacni
Projekt - cesky (cca 1200 stranek :) ale je to dost zajimave cteni, je
to pro zacatenicky jako jsi ty nebo ja)... ale ono neni od veci se
tohle naucit. Neni prece problem dat do MP3 prehravace maly HDD
(nejaky nehlucny, starsi) a pridat do prehravace sitovou kartu a hned
ma prehravac dalsich xy moznosti vyuziti (napr. uceni linuxu na siti,
provadeni ruznych vypoctu v dobe kdy se MP3 neprehravaji, vytvareni
playlistu, propojeni s internetem (treba i po modemu z druheho PC,
taky nemam pevnou linku) a kdyz bude umet software na prehravani
audioCD CDDB tak ti automaticky stahne z inetu nazvy pisnicek ktere se
potom budou zobrazovat na display atd. a to vse na konzoli kterou
budes mit spustenou na druhem pocitaci ve Win9x takze nemusis mit k
MP3 prehravaci pripojeny monitor nebo externi klavesnici). Podle me to
muze byt o dost zajimavejsi nez tam dat DOS a tim by to zkoncilo. V
pripade sitove karty v prehravaci muzes provozovat napr. Seti@Home -
bezi to v idle rezimu takze to nebude zatezovat prehravani MP3 (teda
alespon pod Woknousama), nebo pokud jsi fanda na 3D tak muzes s pomoci
emualtoru windows 'Wine' renderovat sceny - resp. pouzivat na vypocty
ty programy ktere funguji jenom pod Win atd. Je hodne moznosti
vyuziti... nebo tam dat vetsi HDD (treba starsi 2GB) a mit to jako
server na zalohovani malych veci.... a to vse budes ovladat z
externi konzole na druhem PC s Woknousama. Uz jsem napr. videl
vytvareni playlistu pomoci www prohlizece (na mp3 prehravaci byl
nainstalovany nejaky server a pak uz se ve Win jenom klikalo a
sestavoval playlist). Ti rikam ze Linux je o dost lepsi nez DOS (v
tomto pripade).
Navic ted jsem prihlasen na e-mail linux konferenci (nekde na
www.linux.cz) a zatim sonduji co je mozne a co neni (cekam az mi
prijdou komponenty na stavbu, ktere jsem pracne nasel ruzne na inet
bazarech) a linux lide jsou docela ochotny a v podstate na kazdy
problem se najde reseni. Sice zabere nejaky cas uceni zakladniho
ovladani Linuxu, ale to je vec ktera se v zivote bude hodit... navic
se ted Linux docela 'rozrusta' takze se neboj ze by jsi se to ucil
zbytecne.
A neni daleko doba kdy bude pevna linka Internetu dostupna i pro bezne
uzivatele (pominu-li ty stastlivce co maji doma kabelovy modem) a tak
by nebylo od veci se Linux naucit a pote prehravac treba pouzit i jako
inet server - samozrejme s vykonejsim procesorem a vice RAM (treba to
co zbyde po prestavbe) nemyslim tim 'napajet' cely panelak, ale napr.
kdysi jsme ve skole meli nejake iP300 a to obsluhovalo deset pocitacu
ktere meli pristup na internet (na 64kbit lince).
A jeste jedna poznamka na zaver. Nejdrive je lepsi si obstarat krabici
do ktere se bude prehravac stavet (napr. stary nefunkcni CD prehravac
- touto cestou jdu i ja, v pondeli nebo v utery mi ma prijit takze
jsem zvedavej co to bude... udajne Tesla MC902) a potom shanet desku s
patricnymi rozmery (sehnal jsem si desku s rozmery 18x22cm tedy
malickou, ale plnohodnotnou - 3xPCI, 3xISA, 2xDIMM, 2xSIMM a to i s
CPU AMDK6-300 za bratru nejakych 2600Kc... je to sice hodne, ale kdyz se
clovek podiva na ibazary co lidi chteji za iP166 s 16MB RAM a jeste
deskou jako krava ktera se nikam nevejde - vse se toci okolo
2000-2500 - tak je to slusna cena). A davat do MP3 prehravace iP75
nema opravdu cenu, protoze pak se prehravac stava jaksi jednoucelnym
zarizenim. A je opravdu lepsi si nejdrive obstarat krabici, protoze
treba koupis desku s rozmery 30x25cm (ano i takove jsou a je jich
plno) a s tou pak nic neudelas.