Monitor

Boris Wolfgang Dobak bwd1
Středa Březen 17 12:04:26 CET 2004

Ing. Vladimír Anděl wrote:

> To nevim, ale myslim ze ne. Pokud ano, tak se nespousti ovladacem. Je to
> FUNAI asi 4 roky stara a proti znamejsim znackam byla tehdy dost levna.

 KAZDY farebny televizor ma demagnetizaciu! Lenze len
tie najnovsie (aj to nie vsetky typy) ju aktivuju po
zapnuti ovladacom - zo stand-by. Najjednoduchsie a
najpouzivanejsie riesenie je totiz pomocou PTC, teda po
zapnuti TV do siete prechadza demagnetizacnou cievkou
navinutou okolo obrazovky striedavy prud asi tak tri
sekundy a dost. Lenze je to naozaj len pri zapnuti TV
sietovym vypinacom. Ked je TV v stand-by je PTC stale
zohriate, takze pri zapnuti sa nic nedeje. (Inac, aj to
byva pricina problemov - PTC sa vyletuje.)

 Len tie najnovsie, pripadne komfortnejsie TV maju
demagnetizaciu riadenu cez triak, ktora funguje pri
kazdom zapnuti, aj ovladacom. Preto treba raz za cas TV
vypnut sietovym vypinacom, pockat takych 5 minut, kym
PTC vychladne a potom ho zapnut. Ak je PTC v poriadku,
tak bude obrazovka na 100% spolahlivo odmagnetovana.

> V te reprobedne mam 2xARN6604 a s tema 2 metrama od TV jsem to asi prehnal.
> Je to asi 1,5 m. Co mne ale nejvic dorazilo, kdyz jsem mel vytazenou predni
> desku s reprakama a byla oprena o monitor, tak ten monitor sel jakoby nic.

 To je jasne, monitory maju obrazovku magneticky
odtienenu, takze su odolnejsie.

--
b w d