Analogovy signal 4-20mA

Ing. Kotlaba Jaroslav kotlaba
Středa Březen 17 12:04:18 CET 2004

Uvodem: Pokud si nekdo mysli, ze toto tema je OT a ze je na to misto jinde,
prosim o vhodnejsi nasmerovami. Dekuji.

Nyni k problemu:

Existuji servomotory s armaturami, rizene analogovym signalem 4-20mA. Poloha
armatury (a prutok vody potrubim, pokud se armatura pouziva zrovna k
pousteni vody) je umerna ridicimu signalu.

Pokud je signal v okoli pocatecni hodnoty 4mA, je otazka, jak by se mela
soustava chovat,

bud tak, ze ventil bude zcela zavren, aby voda netekla, v tom pripade bude
potreba definovat nejake rozmezi v okoli hodnoty 4mA, kdy bude ventil zavren
pravdepodobne - ventil se neotevre hned, napriklad proto, ze tesnici plochy
mohou byt gumove a pruzit a toto rozmezi nemuze byt pak vyuzito pro regulaci
malych prutoku

nebo tak, ze i v bezprostrednim okoli signalu 4ma bude mozne armaturu
regulovat, v tom pripade neni zaruceno, ze pri signalu 4mA bude armatura
uzavrena tesne - pri zpracovani analogoveho signalu je nutne pocitat s
urcitou nepresnosti.

Priklad:
Ma se brat signal napr. 4,01mA jeste jako 4mA, kdy armatura musi byt zavrena
a tesnit  nebo uz jako signal, kdy se ma armatura pootevrit?

Prosim vsechny, kdo k tomuto problemu maji co rici, aby se ozvali, treba na
muj e-mail, abychom zde nezdrzovali ostatni, ktere to nezajima.

Kotlaba

kotlaba@zpa-pecky.cz