UPS -ka

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:04:13 CET 2004

Kdyz tu bezi rec o UPSkach, napadla me ted jedna takova vec, kterou uz asi musel nekdo resit:

Mam treba linuxe na pocitaci podlozenem UPSkou. Vypadne elektrina, UPSka zacne pracovat (povezme, vydrzi 20minut), linux dostane info, ze vypadla elektrina a spusti se odpocet do shutdownu nastaveny povezme na 15minut (rezerva, aby UPSka nahodou nechcipla pred shutdownem). To je normalni zacatek situace, detektivka muze mit nekolik pokracovani:

Elektrina prijde do 15ti minut (UPSka preklene vypadek, shutdown nenastane): UPSka ji uvita, prestane trapit baterky a linuxu rekne, ze odvolava poplach. Linux zrusi odpocet a vse bezi dal..

Elektrina neprijde do 20ti minut: Po 15ti minutach dojde linuxu trpelivost a spacha cestne harakiri. Po dalsich 5ti minutach to vzda i UPSka a vypne se. Situace je zjevne v poradku, neb prichod elektriny uvita jak UPSka, tak i pocitac, jenz se probudi a korektne nastartuje.

Elektrina prijde mezi 15tou a 20tou minutou: Po 15ti minutach dojde linux trpelivost (jako minule) a shodi se. UPSka dodava elektrinu dale. Drive nez zemre i UPSka zacne zase jit elektrina. Z pohledu UPSky - povedlo se mi preklenout vypadek, bezva. Z pohledu pocitace: Jsem shozenej a dokud mi neprestane a opet nezacne jit proud, nebudu nic delat. Z pohledu mne: Zacinam premyslet, jak se k serveru dostat a nahodit ho rucne...

... coz rozhodne neni idealni stav. Prihlednu-li k tomu, ze UPSka muze bez zateze vypnuteho pocitace zit treba jeste pul hodiny a ne 5 minut, je pravdepodobnost, ze se elektrina vzpamatuje zrovna v te kriticke dobe, dosti znacna.

Premyslel jsem o moznostech nejakeho resetu pocitace UPSkou za jistych okolnosti, ale na nic rozumneho jsem neprisel. Byla by tu moznost na konci shutdownu (power-down) UPSku pocitacem take vypnout, ale to umi jen opravdove UPSky a ne baterky od APC ci jine lowcosty (coz je zrovna muj pripad).. Nevite nekdo, jak na to?

Predem diky za kazdy dobry napad :)

Jiri Naprstek