UPS -ka

"Zíka Aleš, Ing." @regina.gin.cz "Zíka Aleš, Ing."
Středa Březen 17 12:04:13 CET 2004

	V praci jsem vyrabel kabel na datove propojeni serveru a UPS, takze
jsem musel nastudovat nejakou dokumentaci. Vetsinou je to tak, ze
monotorovaci SW tesne pred shutdownem PC rekne UPSce, at se taky shodi.
	Lepsi UPS maji komunikaci po seriovym kanalu, kde si muzou s PC
sdelovat i takovy duvernosti, jako napeti site a baterie, procento nabiti,
odber, cas vydrze, vnitrni teplotu a dalsi. Ale i jednoduchy UPS maji dva
draty ven a jeden dovnitr, zpravidla v TTL urovnich. Na jednom dratu hlasi,
ze jedou z baterii, pokud spadne kapacita pod urcitou uroven(rekneme 20%),
tim druhym dratem hlasi, ze zacina bejt opravdu zle a zpravidla je to pokyn
k okamzitemu shutdownu PC. No a spravnej SW pred shutdownem tim dratem
downitr UPSce zahlasi "za 2 minuty se vypni" (zajimavy, u vsech UPS, ktery
jsem zkoumal, to byly 2 minuty a neslo to zmenit, asi je to takovej
standardni cas, za kterej by se mel stihnout shutdown).

	Perlicka za zaver: Nekdy ani inteligentni komunikace neni dost, v
mem pripade, pokud uz bezel shutdown a zrovna zapla elektrika, UPS se
skutecne po 2 minutach poslusne vypla. A tim to skoncilo... :-((

			Ales Zika
			Pelhrimov

			e-mail: Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
				  Ales.Zika@seznam.cz