Koax na 433MHz

Ales Martinik amartinik
Středa Březen 17 12:02:00 CET 2004

Muj puvodni prispevek o slabnuti signalu se samozrejme tykal homogenniho
prostredi. Pokud jsou v prostredi prekazky (mesto), vznikaji mnohocetne
odrazy a bohuzel i zmena polarizace. Sila signalu tak kolisa obcas az k nule
a to se opakuje zhruba na vzdalenosti srovnatelne s delkou vlny.
Mozna to byl i pripad puvodniho dotazovatele p. Janise.

Cilem meho prispevku bylo upozornit na fakt, ze kdyz ma nekdo 20W (100W/1KW)
a pripadne i smerovou antenu, vytvori kolem sebe more
(kruh nebo oval u smer. anteny) o polomeru treba 50km (ale i 500km), kde ho
budou ostatni slyset. To ale neznamena, ze v tomto kruhu nemuze nikdo s 10mW
komunikovat. Jen tento rybnicek nebude mit teoretickych 300m, jak uvadeji
vyrobci modulu, ale jen 100m nebo treba 0.5m. To ale v praxi casto staci,
napr. u odemykani auta, otvirani garaze nebo bezdratove nahrade kabelu nad
silnici nebo mezi patry budovy.

K delce koax. kabelu bych rekl, ze nad 10m je to na povazenou, nad 30m
nesmysl - kvuli utlumu. Je mnohem vyhodnejsi modul (viz puvodni dotaz)
umistit do krabicky od smerove anteny a vest od nej treba 20m drat s RS232
a napajenim.

Ales Martinik