mereni spotreby paliva /nafty/

Ivan Feno feno
Středa Březen 17 12:01:35 CET 2004

> To se mi to moc nezda. Takze kdyz u takovyho auta budete drzet plyn ve
stejne poloze, tak se to do kopce nezpomali a z kopce nerozjede? A jak pozna
ridic, ze ma preradit na nizsi nebo vyssi rychlostni stupen, kdyz se mu
otacky nemeni?

Podla sluchu a citu. Ak bude mat "dobru masinu" nemusi preradovat vobec.
Treba zobrat do uvahy, ze regulator vo vstrekovacom cerpadle je v drvivej
vacsine proporcionalny s urcitym zosilnenim.
Kedze tam nie je integracna zlozka, vykazuje nemalu regulacnu odchylku.
Takze ak z roviny prejdete do kopcam, otacky sa trosku znizia, ak zacne ist
cesta z kopca,
otacky sa zvysia a davka paliva sa zmensi, pripadne zastavi.
Celkovy dojem je dany aj robustnostou a objemom motora.
Urcite je vam zname, ze osobne auto s dieselovym motorom sa rozbieha aj s
malym
stlacenim pedalu a pri malych otackach "dravsie" ako auto s benzinom
(rovnake objemy).
Podiela sa na tom hlavne regulator vo vstrekovacom cerpadle.

> Nebo: ridic jede na pul plynu cili polovinu max. otacek motoru. Protoze je
to ale do kopce, regulator musi davat maximalni privod paliva. Ridic chce
zrychlit, tak prislapne plyn na podlahu - a nic. To muze byt v urcitych
situacich i nebezpecne.

Presne tak, pochopil ste to uplne presne.
ivo.