Propojeni vybojek

Dusan Dolezal dusan
Středa Březen 17 12:01:33 CET 2004

Zdravim vsechny,

mel bych takovy dotaz. Chtel bych si vyrobit makroblesk, takze budu
potrebovat propojit nekolik (zrejme 4) vybojek. Podle toho, co jsem nasel
(http://www.misty.com/people/don/samflash.html), tak pri seriovem zapojeni n
vybojek je potreba n nasobne napeti, pri paralelnim zase dela problemy
zaporny odpor (???) vybojek, je potreba do serie s vybojkou pripojit odpor
(nojo, ale jakou hodnotu?).

Na adrese http://hyperlink.cz/fotoprostor/Makroblesk.htm jsem nasel celkem
pouzitelny navod, autor tam proste spojil vybojky seriove a zda se ze mu to
funguje. Je ale otazka, jestli to bude fungovat na kazdem blesku. Budu to
bastlit do TTL blesku, ktery neni zrovna za babku, tak bych ho nerad poslal
do vecnych lovist.

Nemate s tim nekdo nejake zkusenosti?

Jeste jeden dotaz, nevite nekdo, kde sehnat rovne vybojky? Ve starsim
katalogu GM (1997) jsem je nasel, ale ted uz je nemaji.

Dusan Dolezal