RS232 norma

Ondrej Puzman puzmano
Středa Březen 17 12:01:32 CET 2004

  Zdravim

> [...]
> modul podporuje rs232 handshaking podle itu blabla. potrebuju na to
> pripojit zarizeni tak, aby komunikovalo hw handshakingem a bylo schopne
> osetrit _vsechny_ signaly, tj. vcetne dcd a ri. bohuzel mi neni znamo
> jak _presne_ hw handshaking (rekneme rts-cts) vypada (tohle samozrejme
> nema nic spolecneho s osetrenim signalu DCD a RI, ale pouze RTSCTS,
> nicmene neni mi znamo napr. kolik byte je schopne takove zarizeni
> vysolit na seriak kdyz mu v polovine poslaneho byte nastavim RTS(nebo
> CTS? hehe) na 0). nasel jsem spoustu reseni ale zadne neni alespon

No samozrejme nastavite RTS (je to vystup) a na strane toho
zarizeni to bude tahat za CTS (vstup).
Vysilani te poloviny byte se samozrejme dokonci, ovsem kolik bytu
jeste zarizeni posle, to je otazka. Nejjednodussi bude si to zmerit.
Podle toho pak nastavite velikost rezervy prijimaciho buferu.

> trochu standardni. tak jsem se chtel zeptat, co tim basnici v tom
> datasheetu chteli rici, kdyz je tam napsane ze podporuji hw handshaking
> (RTSCTS)  a sw handshaking (XON-XOFF)(to samozrejme vim co je, ale toto
> reseni je pro me neprijatelne).

Problem je v tom, ze zadny standard v podstate neni a dokonce ani
zarizeni stejneho vyrobce (napriklad HP) nekdy nepouzivaji stejny
handshaking.
            Ondrej Puzman