Nova soucastka

David.Rocek@infineon.com David.Rocek
Středa Březen 17 12:01:27 CET 2004

Dobry den ,

ne ze bych chtel obhajovat GM, ale osm let jsem pracoval na druhe strane barikady - ve firme, ktera posilala soucastky.
Bohuzel pravdou je fakt, ze v obrovskem mnozstvi soucastek, ktere chodi od ruznych dodavatelu, nelze zkontrolovat vse. Jen si zkuste vybavit co vsechno od (treba) GM koupite za 1mesic, pak si to vynasobte (to mnozstvi) dvanacti a pak si uvedomte kolik to muze byt procent z mnozstvi soucastek, ktere (treba) GM proda za rok. Myslim, ze pokud jste opravdu velka firma tak mozna dosahnete i celeho procenta. A ted si zkuste predstavit, ze by tam museli mit nekoho, kdo by to vsechno zkontroloval (kazdy kus), respektive by to byla pomerne dost slusna armada lidi a vsechny by bylo potreba zaplatit z marze za prodej soucastek. Asi by se vam ty ceny nelibily. Pokud tedy hubovat na spatne zapojene nozicky soucastky, pak bych se obratil na vyrobce (asi SGS Thomson), ktery by mel garantovat urcite zapojeni podle datasheatu a mel by provadet vystupni kontrolu.

PS: Nejhorsi je, ze v pripade nedostatku nejake soucastky se stane, ze Vam vyrobce ci nejaky distributor doda i vadne (nebo castecne vadne) obvody, ktere vyradili pri vystupni kontole. Jako prodejce to netusite a prodate to dal, protoze to zjistite az pri zapojeni obvodu. Mluvim ze zkusenosti nakupu cca 10 tis.kusu ridicich IO pro krokove motory od SGS Thomson - vsechny mely vadne rekuperacni diody na jednom ze ctyr vstupu a nedaly se pouzit. Prislo se na to u odberatele po osazeni cca 1 tis.kusu i s chladici.

S pozdarvem

Rocek David
Purchasing
Infineon Technologies Trutnov s.r.o.