Chytry vysavac BYLO: Roboti

Ing. Pavel Poucha papouch
Středa Březen 17 12:11:14 CET 2004

At 08:52 20.7.2001 +0200, you wrote:
>Pokud by se to nekomu podarilo dotahnout do konce, s velkou pravdepodobnosti
>bychom vyvoj odkoupili (nejde o mechanickou cast, ale o ridici). Kdyztak mi
>prosim mailnete soukr.
>
>S pozdravem
>ing. Pavel Poucha

Ozyvam se jako iniciator teto debaty o inteligentnich vysavacich.
Necekal jsem takovy ohlas a moc me tesi, ze je tech lidi kteri
chteji neco podobneho udelat tolik. Zaroven mi pripada, ze pro kazdeho z
nas je to prilis velike sousto. Zaroven jak vyse vidno
by se nasel i nekdo, kdo by mel zajem o vyrobu.
Vyuziti myslenky vidim zatim v oblasti
- domaci vysavace prachu
- sekacky na travu
- vysavac do bazenu
- ...(jeste nejaky napad?)
Princip fungovani:
- po iniciaci postupne zpracovat povrch celeho dostupneho prostoru
- reagovat na narazy do prekazek (steny, casti nabyku, stromy,
jakekoli vyskove prekazky) vynechanim prekazky, ale zpracovani
celeho prostoru kolem prekazky, robot by nemel spadnout do diry
nebo ze schodu
- pri nedostatku energie bud zajet do vychozi stanice (dobijeni,
pelisek, kde nebude zavazet) - hrozne nerad bych umrel
na zachode se zablokovanymi dvermi, ktere drzi vysavaci robot, kteremu
dosly baterky, nebo se alespon hlasit napr. optickym a
zvukovym signalem.
- spoustet robota vnejsim signalem (napr. tlacitko,...)
nebo mit moznost naprogramovat automaticke spousteni
- ...

Na kazdeho z nas je toho moc a realizace je v nedohlednu
(duchod,...) Nejsme se schopni nejak domluvit a spolecnymi
silami to vyrobit? Ja jsem tedy zastancem GPL. Z patentu
se da sice zit, ale moc tomu neverim. Jsem ochoten platit
za napady, ale ne kseftarum za veci, na kterych maji
rabaty minimalme 50 a vice procent z kupni ceny.

Porad si rikam, ze by neco takoveho jako spolecny vyvoj
mohlo byt na internetu mozne, ale jeste jsem na nic takoveho
nenarazil (snad jen na http://www.distributed.net/ ale to
je jen o spojecnem vyuziti volneho CPU pocitace, no a pak
samozrejme Linux).

2 otazky na zaver:
1. byl by zajem o spolecny vyvoj uvedenych zarizeni
2. najde se tu nekdo kdo by tomu byl ochoten dat nalezitou
   formu - treba i pravni?

P.S.: Kupce a vyrobce jiz zrejme mame.

Masinka