Chytry vysavac BYLO: Roboti

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:11:12 CET 2004

Dobreho dne preji,

   tak tu mame novy tyden a nove napady :-) Me smutne ocekavani, ze me tu nekdo oznaci za debila prosazujiciho motorolu se zaplatbuh (alespon zatim) nepotvrdilo, coz me mimoradne tesi :-)

   Ze by mohlo vzniknout vic platforem je asi pravdepodobne, ale myslim, ze jedine dobre. Myslim, ze az zacnem probirat mechanickou konstrukci, rizeni pohonu, cidla a tak, dopracujeme se na stejne misto - nekolik variant. Nepochybne bude varianta z vysavace Eta, Electrolux, mozna i vlastni konstrukce a tak. Proc ne?

   Padla tu dle meho nazoru dobra idea, mit pri vyvoji tupeho robotka pripojeneho nejak (nejlepe asi bezdratove) k PC. Napada me akorat, jak s eventuelnim kabelem, popripade nekdo kdo se vyzna v RF, umel by vyrobit (opatrit) nejaky rychlejsi spoj? Nemam predstavu, kolik dat a jak rychle bude potreba prenaset, ale bojim se, ze klasicke 432MHz vysilacky s rychlosti snad nejvic 9k6 stacit nebudou. Napada me DECT, ale ten je dost drahy (Siem. M101 data na RS232, 115kbps). Na wireless LAN-ky za nebude mit tupy robotek dost schopnosti, aby je uridil..

   Taky mi vrta hlavou problem, jak s navigaci toho robota. GPS pouzit nejde jednak v byte a jednak je moc nepresna. Nema nekdo zkusenosti, jestli by sla pouzit treba RF triangulace? Kdyz by mel mit vysavac rozliseni 1cm^2, mel by byt zamerovaci system nejmene stejne presny..

   Zkousel jsem pres vikend otuknout par kamaradu softweristu na tohle tema a asi bych mel mensi vyvojovy tym (mnohdy z civilkaru, takze s velkym casovym prostorem ;-)) pro linux. O jave teda nemam ani paru, ale kdyz by to bylo realne zvladnutelne v embedded aplikaci (konecny potrebny vykon a konecna velikost pameti), proc ne?

   Dovolil bych si tedy jeste nakousnout par dalsich temat, co me tak napadaji:

- Pohon, rizeni smeru jizdy (nataceni kol..) (spice mechanicky problem)
- Cidla - co by ten vysavac mel umet sledovat - radar, mechanicke zarazky, sledovani podlahy, navigace, kamera.. ?
- Napajeni - jakou baterii? Jake napeti? Jak dlouho by mel vydrzet zit na jedno nabiti?

No, jeste na zaver ukecaneho prispevku neco konkretniho: Zacal jsem se bavit ridici deskou s Dragonballem (zastanci jinych platforem prominou, ale ja to potahnu asi timhle smerem) a odpoledne mam spicha s jednim clovekem, co se vyzna v rizeni motoru a sel by do toho taky.

Jirka N.