Chytry vysavac BYLO: Roboti

Petr Vasek petr.vasek
Středa Březen 17 12:11:11 CET 2004

Moje prvotni idea byla vysavac do bazenu, vysavace prachu
a sekacky na travu se jevi jako stejny princip.
Plne si uvedomuji ze vsechna zarizeni jsou zavisle na dodavce
energie a to ne zrovna male.

U vysavace do bazenu vidim nekolik moznosti
Vlastni vysavani:
1. vysavac je pripojen hadici k filtru (vnejsimu piskovemu)
2. vysavac pouziva tlakovou vodu jako zdroj sani (injektor)
   vlastni usazeniny se usazuji v pytliku,
   ktery je soucasti   vysavace
3. vysavac ma saci zarizeni (elektromotor) kterym nasava
   kaly ze dna do sveho pytliku
Zdroj energie:
1. kabelem privedene bezpecne napeti (cca 12V) k vlastnimu
   vysavaci (v kombinaci s hadicemi neni dalsi problem)
2. akumulatory
3. vlastni generator ze zdroje tlaku podtlaku (zde by slo
   pouze o energii pro pojezd a rizeni)

Pokud by bylo pouzito hadic a kabelu, tak je nutno osetrit
aby se vlastni zarizeni nezamotalo, to by mel osetrit
algoritmus, kterym se budeplocha vysavat. Podstatna cast hadic
by mela plavat na plovacich na hladine a ke dnu by mela vest pokud mozno
vzdy primocare. Valeni hadic a kabelu po dne
je nepripustne.

Co se tyce vyuziti jako vysavac prachu a sekacka, tak je
tento problem taky vice nez jasny. Sekacka travy by mohla
jeste byt benzinova, ale u vysavace prachu nevim nevim,
jestli se bez dratu obejdeme.

Masinka

At 11:21 23.7.2001 +0200, you wrote:
> [...]
nesmysl, pres baterii
>se mi to zda mirne nerealne (bud menic na 220V, ale s vykonem 1300W
>to asi nikdo doma nepostavi, nebo previnout motor - doma opet nerealne).
>Vezmeme si, ze by to na 12 voltech bralo kolem 100A. I autobaterka by to
utahla
>sotva pul hodiny, a kolik by to vazilo?
>
>Jaky mate tedy napad ?
>
>Bylo by hezke mit takovy vysavac, ale aby to krome pojezdu, blikani
kontrolek a objizdeni
>kresel take vysavalo :-))). Zda se mi, ze jste si vybrali obtizny cil.
Prominte mou mirnou