Mrtvy HDD

Ing. Jiří Vojtek j_vojtek
Středa Březen 17 12:11:08 CET 2004

>Sam bych potreboval poradit s hardverem ATAPI rozhrani, zejmena uvitam
odpovedi na nasledujici otazky:
>1)Schema zapojeni ATAPI radice stare koncepce, pro ISA sbernici.
Jsou to jen budice sbernice a kabelove prijimace aktivovane CS pro HDD.
>Jak je obsluhovana ledovka cinnosti Harddisku?
Vetsinou od CS pro disk na karte interface pro HDD.

No ale jak presne, je tam nejaky monostabil kery ten CS natahuje? Nebo je to odvozene
primo z nejakeho pinu na ATAPI? Ideove je mi to jasne, dokonce jsem ozkousel i adresu 376
kde je Device control registr od druheho ATAPI kanalu, a v sysmanu nebyla publikovana. Ale zustava
rada detailu, ktere by se nejlepe vycetly pohledem na zapojeni.

>2)Jak je to s terminatory na vlastnim HD, zavisi na konfiguraci
mastr/slejv? Jsou i na INTRQ,IOCS...
ATAPI nema externi terminatory - resp. neni treba se o ne starat.

No ja vim, to je asi duvod proc je delka kabelu omezena na 20palcu. Mne zajima
jestli by se po upravach a zaterminovani dal disk pripojit nekolika metrovym kabelem do volneho
kanalu stolniho pocitace. Prijde mi to jednodussi,
nez se bastlit s USB, o tom nevim vubec nic :-(

A jeste jedna otazka ktera vznikla pri laborovani s ATAPI Zda se mi ze prikazy pro CD mechaniku jsou
transparentni k tem pro HD. Muzou byt na jednom kanalu 2HD a jeste CD mechanika?

Dik za dosavadni odpoved
Lubor