Satelitni vysilani

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 12:10:57 CET 2004

| Odes?latel: DJ Deep <dj-deep@volny.cz>
| Tak to jsem necekal ja mislel ze 5V z PS2 pro klavesnici to jisti.
| A kolik proudu to bere? neslo by v zajmu mobility pouzit MAX232
| jako zdroj +-10V ? to mu ale asi nebude stacit  ale stejne to zkusim.
| Postavit si prevodnik z odporu mne napadlo taky ale s timhle to bude asi
| kvalitnejsi kdiz je tam ten IO :-)

O moc kvalitnejsi to necekejte. Je to 8 bitu, 43dB dynamika, -43dB
modulacni sum, protoze nahravky se delaji v urovni -12...-18dB, tak si to
odectete a zbude vam 25dB. Tak co z tohohle chcete lovit za zazraky, kdyz
zkresleni v tomto pripade mate uz 10% (zhruba 1% mate pri sinusovce s
rozkmitem -128...+127)???

Ikdyz je pravdou, ze vam prevedu 16-bitovy zvuk na 8-bitovy a 99,5% lidi si
nevsimne rozdil ve kvalite a zbytek nebude premyslet o 8-bitech ale o 14.
Je to vsak silne specialni zalezitost a silne specialni soft s
psychoakusticky maskovanym sumem pri prevodu. Pak se to da i na 8 bitech
poslouchat. Ale necekejte, ze tyhle kejkle se zvukem vam hry a windows
budou delat samy (od toho jsou jine, skutecne operacni systemy ala unix,
ktere to po malem programku dokazi), to si ty zvuky musite napred upravit
abyste je mohl lepe slyset. Jen tak mimochodem, u takto zpracovaneho
signalu slysite zvuky co maji uroven klidne -60dB (u 8-bitu je maximum -43
dB, to je kouzlo, co?). Pro uplnost, podobny princip se pouziva u
sigma-delta nebo tzv. "jednobitovych" prevodniku.

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications