OT: Win95-WinNT (peer-to-peer)

Ing. Peter Mihálik pmihalik_vmt
Středa Březen 17 12:01:23 CET 2004

Ahoj

----- Original Message -----
From: "Lubomir Koukal" <koukal@tcsnet.cz>
To: "Multiple recipients of list" <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Wednesday, July 04, 2001 11:01 AM
Subject: RE: OT: Win95-WinNT (peer-to-peer)

> Funkce je celkem slusne popsana v Resource Kitu NT , ale neni tam
samozrejme
> nic o tomto problemu (tedy jak vznika).
Neviem co ste konkretne mysleli slovami tento problem. Povodny problem o
neodstupnosti zdielaneho adresara, alebo problem docasnej neviditelnosti
pociataca v sieti sposobeny browsemasterom.

Popis cinnosti browsemastera som tusim cital v knihe Windows95 Resource
Kit - Je to tam velmi dobre popisane.

Strucne co si este pamatam
Browse master predstavuje nieco ako spravcu zdielanych prostriedkov v sieti
Windows.
Oznamuje jednotlivym staniciam ze je browsemaster a jednotlive stanice jemu
oznamuju zoznam svojich zdielanych prostriedkov. Takze ked nejaka stanica
pozaduje zoznam zdielanych prostriedkov inej stanice tak tuto poziadavku
zachyti browsemaster a ten poskytne zoznam stanic a zdielanych prostriedkov.

V pripade ze je v sieti viacej skupin, tak kazda skupina ma svoj
browsemaster.
Browsemasterom sa stava ten pocitac, ktory je najvykonnejsi a ma najvyssi
operacny system.
V pripade ze su vskupine PC
P 100MHz - NT-Server
P 400MHy  - Win95 (Win98)
Browsemasterom sa stane P-100

Jednotlive stanice oznamuju svoje zdielane prostriedky browsemasteru v
intervaloch. Po zapnuti pocitaca je to tusim kazdu minutu (uz sito celkom
nepamatam) a postupne sa to predlzuje, az sa to ustali asi na 20 minutach.
Pri vypnuti stanice caka browsemaster oznamenie o zdielanych prostriedkoch
tejto stanice do 20 minut od posledneho oznamenia, kedze je stanica vypnuta
tak mu tieto udaje naposle a on posle na siet poziadavku aby mu tato stanica
oznamila zdielane prostriedky a caka dalsich 20 minut. Ak nedostane tieto
udaje ani potom tak tuto stanicu vyradi zo zoznamu. Preto sa casto stava ze
pri prezerani siete je stanica zobrazena aj so zdielanymi prostriedkami, ale
ked chcete pristupovat na konkretny prostriedok dostanete od Windowsov
spravu ze pocitac je nedostupny.
Koho to naozaj zaujima odporucam mu pozriet spomenutu knihu. Su tam aj
presne casy. Ja si ich uz presne nepametam. Ale staci ked poznam princip.

Preto sa odporuca aby NT server bol na najvykonejsom pocitaci v sieti
Zabezpecena jeho trvala prevadzka.
V tom pripade je mozne na ostatnych pocitacoch v nastaveni siete nastavit
brovsemaster na vypnute a tym sa zabrani konfliktom pri rozhodovani ktory
pocitac sa stane browsemasterom.

Totizto v sieti nastava este jeden dost zavazny stav. Predstavte si ze je
Jeden PC browsemasterom. A prihlasi sa do siete vykonnejsie PC v vyssim
operacnym systemom. Toto PC sa stane browsemasterom. Lenze stanice sa o tom
dozvedia az s oneskorenim. Takze svoje udaje posielaju staremu
browsemasterovi, ktory im oznami ze uz browsemastera nerobi a stanice az v
dalsom cykle poslu data spravnemu browsemasterovi.

K povodnemu problemu s neviditelnostou zdielanych prostriedkov len tolko ze
je to vec nastavenia zdielania a niekto to uz vysvetlil v maile.

Povodca problemu nech sa ozve ci sa mu uz podarilo problem odstranit.

Ahojte !

Peter