Co dovede mobil - mozna trochu OT

Tomas Franke tomas.f
Středa Březen 17 12:01:18 CET 2004

"snasel.zdenek" wrote:

> Zdravim,
> Merili jsme orientacne siemens c35i na masince EMC ve volnem case.
> Vysledky jsou opravdu zajimve.
> Dosah , kterym muze byt ovlivnena elektronika je cca 3m, pak se to zda byt
> bezpecne.
> Kriticka vzdalenost mi vysla 12 cm .
> Pri primem kontaktu se elektronika s citlivejsim vstupem asi neubrani.
> EMC a EMI je proste svinstvo a bude toho cim dal tim vic.

Bohuzel v tomhle pripade se s tim neda nic delat. Mobil s nizsim vykonem je
nanic, a plechovy stineni do mysi tezko udelas. Ten obvod, co tam je (vetsinou
zakaznicka verze PICe) ma proste velkej vstupni odpor. Jediny co by mohlo pomoci
jsou odpory mezi vstupni piny toho obvodu a napajeni, aby se vstupni odpor
snizil. Ale to by zase mohlo mit neblahej vliv na citlivost fotodiod. Ale ze se
to naindukuje i do toho automatu na listky, ten je kovovej a urcite by se dal
udelat odolnejsi.

Nekolikrat jsem videl v Praze v MHD, jak chlapek telefonuje a pobliz hlavy s
telefonem ma takovou tu zlutou vec na oznacovani listku. A najednou se ozve
"jehlickovej" zvuk, jako kdyby tam nekdo cpal listek :-) stavalo se to z
pocatku, ted uz jsem to dlouho nevidel.

Jeden clovek z FELu vypravel, ze jeli s kolegou po dalnici, kolega zacal
telefonovat kufrikovym MNT, a najednou se zamkly centraly, vypnul imobilizer
zacla houkat sirena a neslo to vypnout. Jeste ze auto nemelo airbag.

Tomas