AW: dokumentace

Marian Duris duris
Středa Březen 17 12:01:16 CET 2004

> Tych PIC-ov je trochu viac rodin nez AVR. Akurat neviem, preco sa vsetci
> vzdy pozru na rodinu 12C alebo 16C, ktoru automaticky zacnu zrovnavat s
> AVR...  Tieto su naozaj do istej miery "okliestene", ale ich vyhoda je
> niekde inde.

No ved prave to nespocetne mnozstvo PICov ma od nich odradilo. Pred asi 2,5
rokmi som hladal nejaky univerzalny 8-bit ako nahradu za 8051, ktora by
obsahovala verzie od 8-pin az po nejake mocnejsie s velkou pamaetou a velkym
mnozstvom periferii.
No a argumentom bolo okrem tej prehladnosti predovsetkym to, ze vsetky uz
boli s FLASH a ISP a aj to, ze to vraj generuje robustny kod z C (doteraz
netestoval, aj ked avrgcc uz nainstalovany mam)

> Co takto pozriet aj trochu dalej. Urcite sa najde este rodina 17C
> alebo 18C.
> A zvlast ta posledna je fantasticka. PLL na 40MHz (10MIPS),
> mozete si online
> prepinat medzi dvoma systemovymi frekvenciami, hardwarova nasobicka, a
> instrukcny subor temer ako pri AVR. V niektorych smeroch dokonca este
> robustnejsi. Okrem Flash su este aj OTP.

K tomu OTP: Ked robite nieco s cielom aspon 1000 ks, tak je jasne, ze sa uz
oplati uvazovat nad tym, ze by sa zapracovalo aj do upne noveho typu, kupilo
vyvojove prostredie, programator atd. Teda potom sa hlada ten optimalny
procesor.

Netvrdim, ze AVR je 100% na vsetky mozne aplikacie, ale ako univerzalna
platforma na realizaciu vecii ako napr. casovy spinac s oneskorenim
(ATtiny), cez jednoduchy system na ovladanie vetrania v nejakom zariadeni
(4433) az po komplikovane systemy na zber dat s rozhranim IrDA (ATmega103)
ma to zatial nesklamalo.

Marian