Snimac vysky hladiny ve studni

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 12:01:12 CET 2004

  Zdravim!
 O neco podobneho mne pozadal asi pred mesicem kamarat. ten
chtel vedet spojite kolik vody ma ve studni na chalupe, aby mohl
vedet, jak intenzivne setrit spotrebou vody.
  Napadly mne ruzne moznosti:
- ultrazvuk : zlozita instalacia, vlhke prostredie, prach
- kapacitne : vlhkost, korozia, nestabilnost v case (usadzovanie)
- opticky : to by islo, ale zlozitejsia mech. konstrukcia (hermeticke)
- magneticky : mechanicky zlozite
- zmena tlaku : asi najlepsie riesenie :
 Tlakovy snimac: stacilo by na dno studne spustit tenku hadicku a
tak zmenu tlaku vyviest von. Elektronika by bola vonku - chranena:
lahka instalacia (lahka oprava :-)), chranene prostredie, bez dlhych
kablov (na baterky). Na konci hadicky by sa upevnil relativny
senzor tlaku (voci okolitemu atmosferickemu), alebo dva relativne
(odcitali by sa).
  Problem tu vidim v nulovani: pred spustenim hadicky do studne
musite pristroj vynulovat a v dalsom zamedzit uniku vzduchu z
hadicky (senzor tlaku vsunuty do hadicky vzduchotesne).  Alebo
by ste to cas od casu znulovali - vytiahli hadicku nad uroven
hladiny a stlacili nulovanie.
  Senzory tlaku sa vyrabaju uz ako integrovane - vid. clanok na
HW.cz (alebo Aradio).

 Ale toto bola len moja uvaha - ak mate nieco lepsie.

  S pozdravom
                            Igor

-------------------------
Ing. Igor Cesko