Chytry vysavac BYLO: Roboti

Vena Kovar vkovar
Středa Březen 17 12:01:08 CET 2004

Ta sekacka udajne jezdila po plose vymezene zakopanym dratem. Driv tady o
tom probehla debata, zkusim shrnout vsechno, co si pamatuju. Zakopes drat po
obvodu, a cekas na slunce. Celkovy vykon slunecnich clanku delal snad 20W a
z toho musi ta hracka udelat pojezd (teda polet, byla snad vznasedlova) a
pohon noze. To asi nebude stacit na vysokou travu, takze je to zrejme pro
trvale udrzovany anglicky travnik, ktery kazdy den bude prelizavat tohle
zarizeni a sekat ty 4 mm, co vyrostou. Sekacka nemela zadny GPS nebo
podobne, zrejme se chaoticky pohybovala v danem prostoru.

Domaci vysavac by mel umet vicemene totez, ale na baterky v mnohem
slozitejsim prostoru. Obavam se, to bude vyzadovat trochu vic inteligence od
konstruktera i od vybaveni vysavace.

Jo a ten domaci vysavac pry byl takto nejvice pozadovanym zarizenim v ankete
o tom, co by chteli spotrebitele od domaci techniky/elektroniky. Priznam se,
ze bych za takovouhle vec dokazal taky ledacos zaplatit. Z toho plyne, ze
pokud nekdo date dohromady funkcni a pritom jednoduchy algoritmus pro
takovyto strojek, bud si ho ihned patentujte, nebo jej naopak dejte pod GPL,
protoze tohle zarizeni ma pred sebou velky a hladovy trh. Bud vyvarite pytel
penez, nebo aspon budete slavni.

Vena Kovar