Kondenzatory paralelne

franc@elsaco.cz franc
Středa Březen 17 12:06:05 CET 2004

Jiri Libra wrote:

> Proc se obcas pro filtrovani napajeciho napeti pouzivaji 2 kondenzatory
> paralelne s radove ruznou hodnotou?
> (Treba IrDA z http://www.studio-w.cz/projekty/irport kde jsou 100k a 4,7M,
> tj. soucet 4,8M)
> Podle toho, co nas ucili, by se meli chovat jako jeden, vysledna kapacita =
> soucet, tj. skoro stejna, jak ten vetsi.
> Nebo ten mensi nejak lepe fitruje vyssi kmitocty?
>
> Diky za vysvetleni
> Jiri.Libra@st.cuni.cz

Jistě vás také učili, že reálný kondenzátor má také určitou indukčnost a sériový a paralelní odpor, u elytu vystupuje
indukčnost svinutého pásku hliníkové fólie a přívodních vodičů, jako sériový odpor odpor přívodů (běžně se zdá
nepodstatný, ale na spínaném zdroji je to už trochu jinak), paralelní pak určuje kvalita dialektrika. A to je vlastně
jen zjednodušené zapojení. Keramický kondenzátor je na tom podstatně lépe s indukčností, prakticky jenom přívody. Takže
otázka v závěru je odpověď a důvod je nnáhradní zapojení reálného kondenzátoru.
Jindřich Franc                    mailto:franc@elsaco.cz
ELSACO - Ing.Jindrich Franc       http://www.elsaco.cz
Jaselska 177, 280 00 Kolin 3      http://www.promos.cz
tel.: +420 321 727753
fax.: +420 321 727759             můžete mi psát i česky ISO-8859-2